محل لوگو

نهال-21-ص


نهال-21-ص

نام فایل : نهال-21-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 147 کیلوبایت


ویژه نهال
صفحه اول
مقدمه
نهال سالم ، سنگ بنای کشاورزی پایدار
کشاورزی پایدار نوعی کشاورزی منطبق بر منافع انسان و کارایی بیشتر در استفاده از منابع است . مهم ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی در برنامه چهارم توسعه ، پایداری تولیدات کشاورزی بر مبنای دانایی است و یکی از پنج محور مصوب جهت گیری های پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی ، حفظ ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی است که تولید نهال سالم و ساماندهی نهالستان های کشور نقش مهمی در این زمینه دارد . مصرف سالانه نهال در کشور 40 میلیون اصله است . تاکنون بیش از 1000 نهالستان فعال در کشور شناسایی شده است و حدود 750 نهالستان استاندارد لازم و گواهی سلامت دریافت کرده اند . از 20 میلیون اصله نهال شناسایی شده کشور ، 12 میلیون نهال شناسنامه دار شده اند . از گونه های مختلف نهال های کشور ، فقط تعداد محدودی در سطح انبوه تولید می
شوند

.

تأسیس شهرک
های تولید نهال ، ضمن کاستن از هزینه ها ، در تولید نهال سالم و استاندارد نقش مهمی ایفا خواهد کرد . تولید نهال استاندارد و کیفی ، اولویت بخشی به تولید نهال بومی و محلی، احداث نهالستان در ارتفاعات ، توجه به فضاهای بذرگیری و باغ بذر با هدف جمع آوری بذرکافی و با کیفیت از درختانی با فنوتیپ مطلوب و به طور کلی برنامه های ساماندهی نهالستان های کشور زمینه های مناسبی برای گسترش فرصت های شغلی ، تولید و درآمد بیشتر است . این ویژه نامه بهانه ای است برای جلب توجه هر چه بیشتر دست اندرکاران تولید برنامه در رسانه ملی .
باغدار دی 86- سایت منابع طبیعی 29/4/87- پیام جهاد کشاورزی 26/6/87- خبرگزاری مهر 9/11/86 – همشهری 27/6/87- سایت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی2/7/87- ایانا ( خبرگزاری کشاورزی ایران) ، شهریور87)
لیبل
- تعداد کل نهال های درختی و درختچه های متداول در نهالستان های کشور 150 گونه است که حدود 65 گونه در مناطق معتدل و سردسیر کشور ، حدود 45 گونه در مناطق گرمسیر و جنوب کشور و حدود 40 گونه در شمال کشور کاشت می شود .

( سایت منابع طبیعی 29/4/87)
اهمیت درخت کاری در سخن معصوم (ع)
پیامبر اکرم ( ص) :
هر وقت عمر جهان به آخر رسیده و قیامت بخواهد برپا شود و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه به قدر کاشتن آن فرصت باشد ، باید آن را بکارد .
( مستدرک الوسائل – ج 13- ص 460)
اجاره نهالستان
نهالستان جهاد سبز در جشنواره نهال های شناسنامه دار ، مقام دوم را کسب کرد . این نهالستان سالیانه 6-5 میلیون اصله نهال تولید می کند . این نهالستان 132 هکتار وسعت دارد و بخشی از اراضی این نهالستان به صورت اجاره ای به فارغ التحصیلان کشاورزی تحویل داده می شود . این فارغ التحصیلان سالانه 600 هزار اصله نهال تولید می کنند . تولید نهال با کیفیت و شناسنامه دار از اهداف این نهالستان است که برای ارگان های سفارش دهنده ، نهال تولید می کند .
( خبرگزاری کشاورزی ایران – 16/6/87)
نهالستان ایران زمین
نهالستان ایران زمین یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نهال در سطح استان خوزستان است که در سال 1382 در اهواز با استفاده از جدیدترین تجهیزات گلخانه ای شروع به تولید نهال کرد . در این نهالستان کلیه نهال های گیاهان مثمر و غیر مثمر ، درختچه ها و درختان زینتی ، گل های فصلی و زینتی تولید می شود . در سال 1383 برای نخستین بار در کشور نهال کونو کارپوس در این نهالستان تولید شد . این موفقیت باعث شد واردات این نهال از کشورهای حوزه خلیج فارس کمتر شود . درختان ، درختچه ها و گل های زینتی از عمده ترین تولیدات این نهالستان است .
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 72

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما