محل لوگو

نمک-موجود-در-نفت-خام-42-ص


نمک-موجود-در-نفت-خام-42-ص

نام فایل : نمک-موجود-در-نفت-خام-42-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 30

حجم : 564 کیلوبایت


فهرست
فصل اول :
كلياتي در باره آب نمك موجود در نفت خام
فصل دوم :
روش كلي نمك زدائي
فصل سوم :
مواد شيميايي كه در كارخانه هاي نمك زدائي بكار

مي رود

فصل چهارم
:
آزمايش و تعيين مقدار نمك موجود در نفت
مقدمه
نفت خام مجموعه اي از هيدرو كربورها كه بسته به فشار و درجه حرارت آن بشكل جامد ،مايع و گاز مي باشد و هنگام خروج از چاه مقداري آب نمك و مواد جامد همراه دارد . نر باينكه اين ناخالصيها را مواد غير نفتي تشكيل مي دهند ، لذا هر چه درصد شان كمتر باشد مرغوبيت نفت بيشتر مي شود. بهمين منظور براي جلوگيري از ضايعات ناشي از وجود اين مواددر تاسيسات نفتي ايجاد كارخانه نمك زدائي در مسير نفت خروجي كارخانجات بهره برداري و قبل از ورود به پالايشگاه ها ضروري است .
مسير جريان نفت در يك واحد نمك زدائي بقرار زير است .
مخزن ائتلاف كننده ثقلي مخزن نوسانگير تلمبه
دستگاه گرم كننده مخزن ائتلاف كننده الكتريكي تلمبه
كارخانه بهره برداري
نفت خام قبل از ورود به نمك زدائي در كارخانه بهره برداري گاز آن جدا و نفت مرده وارد كارخانه نمك زدائي شده در ابتدا وارد مخزن ائتلاف كننده ثقلي مي شود و قبل از ورود شدن به مخزن مقداري آب شيرين به آن اضافه مي شود در اين مخزن به علت ساختمان خاصي كه دارد به راحتي قطرات دردشت تر آب نمك از آن جدا مي گردند و ته نشيني مي شوند ( در اينجا بحث انتقال جرم پيش مي آ يد كه در فصل اول اين پروژه كاملاً مورد برسي قرار گرفته است ).
بعد از مخزن ائتلاف كننده ثقلي ، مخزن نوسان گير قرار دارد و منور از آن اين است كه چون بعد از اين مخزن تلمبه هاي تقويتي نصب شده اند لذا وجود اين مخزن باعث مي شود كه نوسانات فشار در لوله ورودي به تلمبه ها را خنثي نمايند و در مواقع قطع جريان نفت به عنوان ذخيره از آن استفاده مي شود بعد از مخزن نوسان گير دستگاه گرم كننده براي گرم نمودن نفت وجود دارد و حرارت دادن به غلظت ووزن مخصوص نفت بستگي دارد و در نفتهاي سنگين بعلت دير جدا شدن ذرات پراكنده آب نمك (امولسيون ) حرارت دادن الزامي است ولي در نفتهاي سبك اين كار بندرت صورت مي گيرد و سپس نفت وارد دستگاه ائتلاف كننده الكتريكي مي شود يك مولكول كه در نفت بحالت پراكنده يافت ميشود به شكل كروي قرار دارد ولي تحت تاثيرنيروي الكترواستاتيكي تغيير شكل داده و به صورت بيضي در مي آيد و در اين حالت است كه قطرات مجاور به همديگر متصل و ته نشين مي شوند ولي اگر قطرات خيلي بزرگ باشند جريان الكتريسته آنها را متلاشي و تبديل به قطرات كوچك مي كند .
فصل اول
كليات در باره آب نمكي موجود در نفت خام
نفت خام معمولاً هنگام خروج از چاه با مقداري آب همراه است . در آبيكه بدين ترتيب از اعماق زمين همراه نفت خارج مي شود مقداري از نمكها بصورت محلول وجود دارد . محلول نمك طعام كلرورسديم
Nacl
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 66

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما