محل لوگو

تنش-در-گياهان-25-ص


تنش-در-گياهان-25-ص

نام فایل : تنش-در-گياهان-25-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 23

حجم : 179 کیلوبایت


مقدمه:
در زمانهاي قديم واكنش‌هاي شديد گياهان به عوامل محيطي ذهن انسان را به خود مشغول كرده بود. تا قبل از آن كه علم بيولوژي به وجود آيد، كشاورزان فكر مي‌كردند گياهاني كه در محيط‌هاي خشن و خشك زندگي مي‌كنند، گياهاني خشن، غيرلطيف و غيرحساس هستند و گياهاني كه در مناطق مرطوب و خوش آب و هوا زندگي مي‌كنند، گياهان لطيف و حساس هستند.
به هر حال با گسترش علم و افزايش معلومات علمي دانشمندان به دنبال يك اصطلاح جامع و كامل براي اين نوع عوامل محيطي هستند. در سال‌هاي اخير دانشمندان عبارت تنش را براي اين عوامل محيطي نامطلوب برگزيدند و مقاومت تنش را براي توانايي گياه براي زنده ماندن در برابر اين فاكتورهاي محيطي نامطلوب در نظر گرفتند.
البته عبارت تنش، فقط در علم مكانيك تعريف شده بود. بنابراين بايد قبل از به كار بردن اين اصطلاح، محل كاربرد آن را مشخص نمود. براي بهتر مشخص شدن تنش بيولوژي، ابتدا تفاوت‌هاي اين دو را توضيح مي‌دهيم.
تنش مكانيكي:
بر طبق قانون اندازه حركت نيوتن، هرگاه به جسمس نيرو وارد شود، آن جسم نيز، نيرويي مساوي و برابر و مخالف با نيروي اول به جسم دوم وارد مي‌كند. اين دو نيرو كنش و واكنش ناميده مي‌شوند.
وقتي به جسمي نيروي خارجي وارد مي‌شود، اين نيروي خارجي، نيروهاي خارجي در جسم به وجود مي‌آورد، كه اين نيرو بر سطوح خارجي جسم كه در تماس با همديگر هستند، وارد مي شود. اين نيروهاي داخلي موجب تغييراتي در شكل و فرم جسم مي‌شوند كه به آن كرنش گوييم.
ابعاد تنش نيروي داخلي در واحد سطح مي باشد و كرنش بدون بعد است.

=

: تنش بر حسب
P

: نيروي داخلي كه از نظر مقدار برابر نيروي خارجي است.
A

: سطوح داخلي جسم كه نيرو بر آنها وارد مي شود.
كرنش: در اثر نيروهاي داخلي، يك سري تغييرات طولي و فرمي در جسم به وجود مي‌آيد. ابعاد كرنش عبارت است از تغييرات در واحد طول يا حجم هر جسمي و مقدار كرنش بدون بعد است.



: كرنش، كه مقداري بدون بعد مي باشد.

: ميزان تغييرات طولي يا حجمي.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 91

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما