محل لوگو

تلفن-40-ص


تلفن-40-ص

نام فایل : تلفن-40-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 24

حجم : 111 کیلوبایت


مقدمه، تاريخچه و مباني تلفن
تلفن از نظر لغتي مركب از دو كلمه يوناني، تله به معني دور و فون به معني صوت است تلفن بوسيله آقاي وينستون ساخته شده و از 1256 استفاده از آن بعمل آمده است. تلفن از جهت تاريخ مقدم بر آنست ايرانيان در 558 سال قبل از ميلاد مسيح گروهي از مرداني كه داراي صداي قوي بودند در بالاي ساختمان ميگماردند تا مطلب لازم را دهان به دهان بمقصدهاي منظور برسانند.
كشيشي در سال 1197 ميلادي براي ارتباط اطاقهاي صومعه خويش چاره‌اي انديشيد نقشه خود را به آكادمي علوم فرانسه تسليم نمود و اظهار داشت كه با اين وسيله ممكن است از فاصله 50 فرسنگ دو نفر با يكديگر صحبت نمايند.
در سال 1875 ميلادي گروه زيادي از دانشمندان و مهندسين در راه تكميل تلفن و اختراع مسائل زحمت كشيدند و انواع مختلفي از تلفن ساخته شده مانند شيمياوي كه طرحش بوسيله مون ريخته‌شد، تلفن بلوري بوسيله نيكولسون، تلفن با كندانسور نيمه هادي بوسيله رالك و جونسون، بالاخره تلفن حرارتي و

ولي هيچكدام از اين اختراعات مورد توجه مردم قرار نگرفت تا زماني كه يك جوان آمريكايي قدم به ميدان نهاد و اين افتخار را نصيب خود كرد اين جوان الكساندر گراهامبل بود. كه پس از خاتمه تحصيلات در سال 1287 به كانادا رفت و از همان راه به اختراع تلفن موفق گرديد. روزي واتسون كه يكي از همكاران گراهامبل بود در اطاق جداگانه برابر دستگاهي كه بدست گراهامبل ساخته شده‌بود قرار گرفت و دستورهاي استاد خويش را به كار بست ناگهان از آن دستگاه صداي دوست خود را شنيد كه مي‌گويد آقاي واتسون بياييد با شما كار دارم، وي فوراً از جاي برخاست بسوي اطاق بل دويد و فرياد زد صداي شما را شنيدم به اين ترتيب نخستين عبارت تلفني دنيا در روز دهم مارس 1876 ميلادي برابر با دهم فروردين ماه 1255 در شهر بوستون بر روي سيمي رويين از اطاقي به اطاق ديگر منتقل شد. تلفن اختراعي بل خيلي ساده بود و گفتگو با آن بايستي به تناوب صورت گيرد بعلت اينكه گوشي و ميكروفن آن بايد يك نفر سخن بگويد و ديگري گوش كند بعدها تلفن بسرعت زياد در تمام دنيا رايج گرديد و در حدود سال 1304 به ايران وارد شد. البته اولين تلفن در تبريز مورد استفاده راه‌آهن قرار گرفت كه بعدها بصورت شركت تلفن در آمد كه با شركت زيمنس آلمان قرار داد بست كه هم‌اكنون بصورت فعلي بنام وزارت پست و تلگراف و تلفن در آمده‌است.
تلفن به مفهوم لغوي عبارت است از دستگاهي كه در دو عمل مشترك مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
1. ارسال اطلاعات لازم به مراكز براي وصل دو مشترك.
2. فرستادن و گرفتن اطلاعات موجود در مكالمه از طريق جريان برق.
عناصر اصلي تشكيل‌دهنده تلفن
عناصر اصلي تشكيل‌دهنده تلفن عبارتنداز:
1. گوشي و دهني شامل گوشي وسيله‌اي براي شنيدن و دهني وسيله‌اي براي ارسال پيام.
2. زنگ و مدار زنگ وسيله‌اي براي خبر شدن.
3. شماره‌گير عامل اصلي ارسال اطلاعات لازم به مركز.
4. مدار مكالمه.
برخي مشخصات تلفن‌ها:
1-
NSR

براي ايجاد فاصله زماني كافي بين شماره‌ها در نمره‌گيرهاي جديد تعداد ايمپولزهاي صادره از
NSI
به تعداد دو ايمپولز بيش از رقم موردنظر ميباشد كه اين دو ايمپولز نبايستي بمدارهاي بعدي متصل گردند براي اين منظور كنتاكت
NSR
را بموازات كنتاكت
NSI
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 51

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما