محل لوگو

تفكر-خلاق-چيست-؟-24-ص


تفكر-خلاق-چيست-؟-24-ص

نام فایل : تفكر-خلاق-چيست-؟-24-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 19

حجم : 93 کیلوبایت


موضوع تحقيق
مديريت نيروي انساني
استاد ارجمند :
تهيه كننده :
زمستان 84
فهرست مطالب
تفكر خلاق چيست ؟
موانع ذهني تفكر خلاق چيست ؟
خلاقيت و حل خلاقانه مسئله
دميدن روح خلاقيت در كارمندان
خلاقيت مديران
خصوصيات افراد خلاق
تكنيك هاي خلاقيت گروهي
بسمه الله الرحمن الرحيم
( تفكر چراغ مغز است )

« حضرت محمد (ص) »
تفكر خلاق چيست ؟
ممكن است از خود بپرسيد : چرا بايد تفكر خلاق را ياد بگيريم . براي پاسخ به سئوال شما مي خواهم ذهن شما را برگردانم به مواقعي كه در زندگي تان احساس كرده ايد به بن بست رسيده ايد . زمان هايي كه واقعاً مستأصل مانده ايد و نمي دانسته ايد چه بايد بكنيد . نمي دانسته ايد راهي كه به صلاحتان باشد كدام است . نمي دانسته ايد با مشكل خود چگونه كنار بياييد . در اين ميان دنبال كسي مي گشته ايد كه از او راه حل بخواهيد و البته گاه با پيدا كردن راه حل خيالتان راحت مي شده است . بعد با خود مي گفته ايد :
« راه ، چه جالب ، چرا به فكر خودم نرسيد ؟ »
خلاقيت در واقع به جريان انداختن قوة تخيل و انديشه و توانايي هاي فكري است كه به جريان افتادن در رويارويي با موانع فكري يا عملي خود را نشان مي دهد .
خوب ، يك سئوال طرح مي كنم تا فكر شما حركت كردن و به جريان افتادن را تجربه كند :
به يك عدد آجر سفال فكر كنيد آن را تجسم كنيد . حال بگوييد اين آجر چه فوايدي مي تواند داشته باشد و چه استفاده هايي از آن مي شود كرد ؟ شايد اوليه جواب شما اين باشد : با آجر مي توان خانه درست كرد . اما سئوال اين بود كه با يك عدد آجر چه مي كنيد و شما آجر را در كل در نظر گرفتيد .
پس اولين اصل در جريان تفكر ، درست انديشيدن و دقت كردن نقش اصلي را در اين جريان دارد . شايد گفته باشيد با يك عدد آجر مي توانيم جلو به حركت درآمدن يك اتومبيل خاموش در سراشيبي را بگيريم و 0000 دهها استفاده ديگر از آجر را مي توانيد ذكر كنيد كه در ابتدا به نظرتان نرسيده بود ولي جريان يافتن فكر شما آنها را خلق كرد . پس خلاقيت يعني جريان يافتن يك فكر كه مي تواند به عمل درآيد .
فرد خلاق ، هم ايده هاي جدي مي آفريند و هم ايده هايش را به عمل نزديك مي كند تا از آن نتيجه بگيرد . تا زماني كه فكر در ذهن باقي بماند تنها فكر است و به هيچ دردي نمي خورد چون اگر به عمل درنيايد چيزي در مسير زندگي شما عوض نمي شود . دنيا پر است از افكار گوناگوني كه به عمل درنيامده اند و به همين سبب فايده اي هم به صاحب فكر نرسانده اند .
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 50

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما