محل لوگو

تحقيق-تربيت-بدني-در-مدارس-14-ص


تحقيق-تربيت-بدني-در-مدارس-14-ص

نام فایل : تحقيق-تربيت-بدني-در-مدارس-14-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 13

حجم : 76 کیلوبایت


مقدمه
اهداف اموزشي تربيت بدني درهمه جنبه هاي : عاطفي، شناختي ،و اجتماعي و رواني موثر است . اما بايد داراي هدف بندي ، طرح درس و برنامه ريزي كامل و صحيح باشد. تربيت بدني و اموزش ورزشي در جهان اهميت ويژه اي دارد و بايد صحيح اموزش داده شود و اين اموزش به روش علمي صحيح بستگي دارد. علوم ورزشي جزء لاينفك نظام اموزشي و تربيتي جهان امروزي است . ورزش باعث تفهيم بسياري از فضائل به دانش اموزان است ، از جمله: احساس فدا كاري ، اعتماد به نفس، كار دسته جمعي و ..... ميشود.
اهداف تربيت بدني در اموزش و پرورش :
هدف ورزش در تعليم و تربيت ، رشد در تمام ابعاد گوناگون همانند ذهني، رواني، اجتماعي .... است. يك برنامه كامل تربيت بدني همراه ديگر برنامه هاي اموزشي ميتواند فرد به بلوغ جسمي ، روحي و رواني برسد. در فعاليت ورزشي فرد به انعطاف پذيري و سازگاري بالا در گروه ميرسد . كشش و گرايش افراد به ورزش با هم متفاوت اند. اگر فرد از لحاظ جسماني داراي زمينه كافي باشد ، با اموزش صحيح مربيان ، ميتواند جنبه ي قدرت و ورزيدگي خود را به كمال برساند. و اين قدرت ورزيدگي موجب تحكيم سلامتي جسمي و روحي فرد ميشود.
اهداف عمومي تعليم و تربيت :
اهداف عمومي اموزش و پرورش و تعليم و تربيت شامل رشد تمامي جنبه هاي رشد ادمي ميشود . ارزش اموزش حركتي و ورزش از طريق بررسي اهداف كلي تعليم و تربيت و نزديكي ان به اهداف اختصاصي بارزاست. بدون اين ارتباط و نزديكي اين اهداف ، فعاليت هاي ورزشي وهدت خود را از دست ميدهند. در جامعه ي ما نيز پرورش همه ابعاد مد نظر است. ( اجتماعي_شناختي_ اخلاقي و ...) اين اهداف كلي هماهنگ كننده هستند .
اهداف اختصاصي تربيت حركتي و ورزش :
نتنها اين اهداف شامل حيطه ي رواني_حركتي نميشود بلكه اهداف شناختي، اجتماعي، عاطفي را نيز در بر ميگيرد . اهداف از قبيل : شناختي ، تعامل اجتماعي ، شناخت خود، رفع خستگي و استرس .... .
مراحل رشد و تكامل كودكان 11 ساله ( مقطع ابتدايي) :
رشد از تولد تا 6 سالگي تقريبا تند پيش ميرود ، از 6- 12 سالگي كم كم كند ميشود .
وظيفه ي مربيان در اين مقطع اطلاع از خصوصيات رشدي كودكان است . مربيان بدين وسيله ميتوانند : به خواسته ها و نياز هاي شاگردانشان اگاهي پيدا كنند _ كودكان سالم را از عقب مانده تشخيص دهند و نهايتا برنامه ريزي صحيحي براي تكامل رشد كودكان داشته باشند.
خصوصيات رشد و اهداف تخصصي تربيت بدني در مقطع ابتدايي :
الف) ويژگي هاي كلي دانش اموزان كلاس پنجم :
در اين سن دانش اموز از يك جهش ذهني برخوردار است . ذهنيات كودك در اين سن از شدت خاصي برخوردار بوده و سعي ميكند هر چه بيشتر هوش خود را تقويت نمايد و دنبال دليل بگردد . كودك سعي ميكند با اطراف خود ارتباط برقرار كند .
در اين سن دختران از پسران رشد بيشتري دارند و عضلات بدن سريع رشد ميكنند .
فعاليت هاي معمول اين سن بيشتر شامل : شنا، شيرينكاري ها ، حركات موزون ، بازي هاي قدرتي و.... ميشود .
ب) اهداف تخصصي تربيت بدني كلاس پنجم :
شامل ويژگي رواني و جسماني : افزايش حس كنجكاوي _ اموزش اوليه مهارت هاي ورزشي _ شناخت استعدادهاي جسماني _ و.....
ويژگي هاي رشدي سنين 6-11 :
اين دوره از نظر روانشناسان ، سنين گرايش به 2 دسته است. يعني دوره اي كه كودكان به پذيرفته شدن در گروه و تائيد از جانب اعضاي دسته و گروه توجه زيادي مي كنند و بسيار تلاش مي كنند تا خود را از نظر ظاهر و گفتگو و رفتار با دسته و گروه همسالان خود تطبيق دهند . به همين دليل روانشناسان اين دوره را سن همانند سازي معرفي كردند . همچنين اين دوره از ديدگاه روانشناسان سن بازي نيز معرفي كردند ، چرا كه زماني كه كوركان وارد مدرسه ميشوند ، ميزان باري انها نسبت به قبل كمتر ميشود ، بلكه به ان دليل كه فعاليت هاي بازي در اين دوره بسيار متنوع است ، بازي هاي اين دوره خصوصيات دوره اول و ويژگي هاي دوره نوجواني را با هم دارند. اين دوره بسيار داراي اهميت است زيرا خصوصيات رشد اين دوره در مقايسه با مقاطع ديگر ، نمودي + و سازنده دارد و اين پيشرفت براي معلمين و مربيان كودك اشكار است . رشد در اين دوره مراحل مشخصي دارد كه اگر كودك از عهده تكاليف و وظايف موجود در هر مرحله بر ايد ، به پختگي لازم در رشد دست خواهد يافت و در غير اين صورت رفتار ناپخته را از خود نشان ميدهد .
مهمترين مراحل رشد در اين دوره :
1_ يادگيري مهارتهاي جسماني لازم براي بازي هاي معمولي .
2_ ايجاد يك نگرش ساده و مفيد در كودك به عنوان يك انسان زنده و در حال رشد .
3_يادگيري رفتار با همسالان .
4_شروع رشد نقشهاي مناسب جنسي و اجتماعي مردانه و زنانه .
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 114

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما