محل لوگو

تجهيزات-نگهداري-و-حمل-و-نقل-كالا-47-ص


تجهيزات-نگهداري-و-حمل-و-نقل-كالا-47-ص

نام فایل : تجهيزات-نگهداري-و-حمل-و-نقل-كالا-47-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 44

حجم : 145 کیلوبایت


تجهيزات نگهداري و حمل و نقل كالا
تجهيزات نگهداري كالا
وسايل و تجهيزات نگهداري به وسايلي اطلاق مي شود كه جهت ذخيره سازي و انباشتن كالا در انبار از آنها استفاده مي شود. وسايل نگهداري كالا در انواع مختلفي است كه هر يك با توجه به كاربرد خاص آن داراي معايب و مزايايي است كه در انتخاب بايد به آنها توجه شود. در نمودار زير انواع تجهيزات نگهداري كالا در انبار بطور خلاصه و كلي نشان داده شده است.
تجهيزات نگهداري قابل حمل
به وسايلي كه جهت نگهداري و جابجايي اقلام در سطح انبار و آمادگاه بصورت واحد بار مورد استفاده قرار مي گيرد اطلاق مي شود.
تجهيزات نگهداري ثابت (غير قابل حمل)
تجهيزاتي است كه جهت نگهداري و استقرار اقلام در انبار مورد استفاده قرار مي گيرد و نصب آنها در انبارها هزينه بر بوده و در صورتيكه بخواهيم آنها را پس از نصب جابجا نماييم مستلزم زمان و هزينه نسبتاً زيادي است.
شرح تجهيزات نگهداري:
الف- پالت: سكوي كوچك قابل حملي است كه از آن براي تشكيل واحد بار از كالاهاي داراي بسته بندي محكم و منظم، حمل و نقل كالا توسط وسايل حمل واحد بار و ذخيره سازي در انبارها روي هم و يا در قفسه بندي استفاده مي شود و در انواع چوبي، فلزي و پلاستيكي از نظر جنس و در انواع دو طرفه و چهار طرفه و يا دو رو و يك رو، دو باله و يا يك باله و پالت مخصوص از نظر طرح و شكل وجود دارند.
پالتها از نظر جنس با توجه به مزايا و معايب آنها و نوع كالا و نوع انبار و نوع اقليم محل مورد استفاده انتخاب مي شوند ولي از نظر طرح با توجه به نحوة ذخيره سازي و وسيله حمل و نقل و

انتخاب مي گردند.
از پالتهاي مخصوص جهت تشكيل واحد بار، حمل و نقل و ذخيره سازي بسته هاي مخصوص مانند بشكه استفاده مي شود.
ب- باكس پالت: پالت ديوار داري است كه جهت تشكيل واحد بار از بسته هاي كوچك و ضعيف و يا قطعات نامنظم، شكستني و

و ذخيره سازي آنها روي هم تا ارتفاع زياد و حمل و نقل كالا توسط وسايل حمل واحد بار در انبارها و كارخانه ها استفاده مي شود. و در انواع ديواره دار و بدون ديواره و ديوار مشبك و همچنين باكس مخصوص نيز وجود دارند.
از باكسهاي مختلف با توجه به نوع كالا استفاده مي شود مثلاً براي وسايل باريك و برنده از باكسهاي ديواره دار غير مشبك و جهت اجسامي كه بايد ديده شوند از باكسهاي ديواره مشبك و جهت كالاهاي مخصوص مانند لاستيك از باكسهاي مخصوص لاستيك استفاده مي شوند.
در باكسهاي معمولاً جهت دسترسي آسان به كالاي درون آن، يك درب بصورت افقي تا نيمه و يا اينكه يك طرف آنها بصورت باز (بدون ديوار) در نظر گرفته مي شود.
ج- زير چين ها: چهارپايه هايي هستند كه از آنها جهت ذخيره سازي كالا در كف انبار استفاده مي شود و معمولاً از كنار هم قرار دادن آنها در انبار يك پارت (قسمت) جهت تشكيل انباشته از كالاها تشكيل مي گردد. كه معمولاً بصورت فلزي با سطح مشبك مي باشند.
د- ظروف: محفظه هاي چوبي، فلزي و يا پلاستيكي هستند كه قابل حمل و نقل توسط دست بوده و از آنها جهت نگهداري و حمل و نقل لوازم و قطعات ريز استفاده مي شود.
هالوار: استوانه چهارگوش چوبي است كه از آنها جهت ذخيره سازي اقلام سنگين در كف انبار يا بارانداز استفاده مي شود.
و- قفسه بندي: قاب فلزي است كه توسط صفحات و يا تيرهاي افقي به قسمتهاي مختلف تقسيم شده است و از آن براي استفاده بيشتر از فضاي انبار، بالا بردن تنوع و گوناگوني اقلام، عدم وجود محدوديت در قرار دادن واحدهاي بار، دسترسي سريع به اقلام، افزايش نظم در انبار و

استفاده مي گردد. و در انواع مختلف زير وجود دارند:
قفسه بندي براي نگهداري اقلام و بسته هاي قابل حمل با دست كه در انواع زير وجود دارند:
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 94

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما