محل لوگو

تاریخچه-بدمینتون-20-ص


تاریخچه-بدمینتون-20-ص

نام فایل : تاریخچه-بدمینتون-20-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 72 کیلوبایت


تاريخچه بدمينتون :
پيدايش بازي بدمينتون بطور روشن و دقيق مشخص نيست . ميگويند براي نخستين بار در كشور چين ابداع شده و حدود بيش از يك قرن در شهر پونا كه از شهرهاي كوچك هندوستان مي باشد بازي مي كرده اند و به همين نام پوناهه معروف است .
از آنجاييكه كشور هند مستعمره انگلستان بود اين ورزش بوسيله افسران انگليس به بريتانيا برده شد و در آنجا گسترش پيدا كرد .
چرا به اين بازي بدمينتون مي گويند ؟
آنچه در اين باره گفته شده چنين مي باشد : دوك بيوفورت ضيافتي در قصر خود برپا كرده بود ،كه در بين دعوت شدگان چندتن از افسران انگليسي كه قبلا در هندوستان خدمت كرده بودند حضور داشتند ، آنها به ميزبان خود پيشنهاد انجام بازي جديدي را كه همان پوناهه بود را نمودند ، پيشنهاد آنان مورد استقبال قرار گرفت ، بازي در سالن آن قصر كه بدمينتون نام داشت انجام گرفت ، انگليسيها نام اين بازي را بدمينتون گذاشتند ، اولين فدراسيون بدمينتون در سال 1887 ميلادي در انگلستان تاسيس شد . اولين مسابقه رسمي انگلستان در سال 1903 برگزار گرديد .

فدراسيون بين المللي بدمينتون
(IBF)
در سال 1934 تشكيل شد . اولين رئيس أن سرجرج توماس نام داشت . در سال 1899 اولين مسابقه
(ALL-ENGLAND)
در شهر لندن برگزار شد تا كنون ادامه دارد . از سال 1948 مسابقات تيمي مردان جهان بنام توماس كاپ برگزار گرديد . اين مسابقات تا سال 1984 هر سه سال يكبار انجام مي گرفت و از سال 1984 به بعد هر دو سال يكبار انجام مي شود و تا كنون 21 دور برگزار شده است .
از سال 1965 مسابقات تيمي زنان جهان به نام يوبر كاپ نيز برگزار گرديد اين مسابقات تا سال 1984 هر سه سال يكبار انجام مي گرفت و از اين سال به بعد هر دو سال يكبار انجام مي گرفت .
از سال 1989 مسابقات تيمي به نام سودرمن كاپ برگزار شده است كه مجموعه اي از بازيهاي زنان و مردان مي باشد . اين مسابقات نيز هر دو سال يكبار انجام مي شود .
به غير از مسابقات فوق نيز هر سال در دنيا جام جهاني هر دو سال يكبار قهرماني جهان در قسمتهاي يكنفره و دو نفره خانمها و أقايان و مختلط انجام مي شود .
بدمينتون در اكثر كشورهاي جهان بخصوص در آسياي شرقي و اروپا خيلي پيشرفت نموده و اين توسعه هم از نظر كمي و هم از نظر كيفي بوده است . در بازيهاي آسيايي 1962 كه در اندونزي برگزار گرديد رشته بدمينتون براي اولين بار وارد بازيها گرديد ، و در سال 1992 بدمينتون بطور رسمي وارد بازيهاي المپيك در بارسلون اسپانيا شد .
تاريخچه بدمينتون در ايران :
قبل از اينكه فدراسيون بدمينتون در سال 1351 در ايران تاسيس گردد ، اين ورزش در استان خوزستان بخصوص در شهر مسجد سليمان رواج داشت . علت اين امر حضور كارمندان انگليسي نفت در آنجا بود . از آنجاييكه مسابقات بازيهاي آسيايي 1974 در تهران برگزار ميشد مسئولين وقت فدراسيون يك مربي خارجي بنام ديپو گوش را به خدمت گرفتند .
اولين رئيس فدراسيون بدمينتون ايران آقاي امير نويدي بود سپس آقاي اسماعيل كدخدازاده ، آقاي منوچهر ياوري ، آقاي رضا حمزه لو ، آقاي محمد حسن عالمي ، آقاي غلام حسين نوريان و ... . بدمينتون بطور روز افزوني در كشورمان در حال گسترش كمي و كيفي است ، بطوريكه هر سال مسابقات قهرماني كشور در 4 رده سني ، مسابقات آموزشگاهها و مسابقات دانشجويان كشور برگزار مي شود . همچنين تا كنون چندين دوره مسابقات شهداي هفتم تير در زنجان و مسابقات بين المللي دهه فجر در كشورمان انجام گرفته است .
بدمينتون چيست ؟
بدمينتون بازي است كه با راكت و توپ پردار يا پلاستيكي در زميني كه بوسيله تور به دو قسمت مساوي تقسيم شده است انجام مي شود . اين بازي در هواينيز انجام مي گردد . بايد توجه داشت توپ بدمينتون سبك مي باشد در نتيجه در مكانهائيكه باد مي وزد بطور دلخواه نمي توان بازي را انجام داد . هرگاه در هر قسمت زمين يكنفر قرار گيرد آن بازي را يكنفره يا سينگل و هر گاه دو نفر قرار گيرند آن را بازي دونفره يا دوبل مي گويند .
در اين بازي تا مادامي كه توپ در فضاي بين زمينها قرار دارد بازي ادامه مي يابد ولي زماني كه توپ به زمين يا موانعي برخورد كند و بازي قطع شود بازي از جريان خارج مي شود . در ضمن بازيكنان هر بار نمي تئانند بيش از يك ضربه به توپ وارد نمايند .
وظايف مربي قبل از مسابقه :
كاهش اضطراب و دادن اعتماد بنفس به بازيكنان يكي از وظايف مهم مربي مي باشد . تجربه آموخته است كه قبل از مسابقه بازيكنان داراي هيجان زيادي هستند اگر مربي بتواند بازيكن خود را آرام و اعتماد به نفس لازم را در او ايجاد نمايد گام اول بسوي پيروزي برداشته مي شود .
سپس مربي راهنمايي هاي لازم را از نظر روش بازي و نكات مهم ديگر ، را به بازيكن خود يادآور مي شود و همچنان به بازيكن خود مي گويد : برو و دليرانه بازي كن ، تمرينها نشان مي دهد كه خيلي آماده هستي و اين دليل خوبي است كه مي تواني برنده شوي ، ايجاد انگيزه براي پيروزي اهميت بسيار مهمي دارد كه بايد در بازيكن خود با توجه به شناخت او ايجاد شود .
وظايف مربي در زمان مسابقه :
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 97

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما