محل لوگو

تاريخچه-شنا-15ص


تاريخچه-شنا-15ص

نام فایل : تاريخچه-شنا-15ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 63 کیلوبایت


تاريخچه شنا

ورزش شنا هميشه و همه وقت در زندگي روزمره انسان و تندرستي و صحت مزاج نقش مهمي را ايفا كرده است . در ارتباط با آب و شنا مي توان مبادرت به ورزشهاي ديگري كرد، اين ورزشها عبارتند از : شيرجه ، شناي هنري ، نجات غريق و غواصي . بدون اينكه به ورزش شنا مسلط باشيم اقدام به فعاليتهاي فوق الذكر غير ممكن است.
در دوران گذشته اكثر مردم در كنار رودخانه ها ، درياچه ها و درياها زندگي مي كردند. پس آموختن شنا براي آنان از ضروريات بوده ، زيرا تسلط بر شنا با محيط و وضع اقتصادي مردم ارتباط مستقيم داشته و به همين دليل شنا به تدريج تكامل يافته است.
در گذشته هاي دور اكثر شناگران ساكنين سواحل درياها و يا حوالي رودخانه بودند. قديمترين و مشهورترين نمايش شنا در جهان تصاوير سنگي از سواحل ليبي است كه در چهار هزار سال پيش بدست آمده است. از تصاوير سنگي مي توان چنين نتيجه گرفت كه حركات پا در شنا شبيه حركات پاي كرال سينه امروزي بوده و قديمي ترين و مشهورترين نوع شنا در تاريخ شناي كرال مي باشد.
تمرينات شنا در جامعه برده داران و بردگاني كه براي آماده شدن جهت جدال و جنگ استخدام مي شدند توسعه داشت ، بر همين اساس ورزش شنا در يونان پيشرفت قابل ملاحضه اي پيدا كرده بود ، بطوريكه در تمام مجموعه هاي ورزشي استخر شنا وجود داشت ، از طرف ديگر ضرب المثل يونان باستان نشانه اهميت شنا در آن جامعه بوده ست ، اين ضرب المثل مي گويد: (( او نه مي تواند شنا كند و نه بخواند )) . يونانيان به پرورش جسم توجه خاصي داشتند و به همين دليل بردگاني كه براي خدمات جنگي اجير مي شدند براي دفاع از جان اربابان خود بايد جسم خود را پرورش مي دادند و يكي از روش هايي كه در نزد روميها يكي از قسمتهاي اصلي پرورش بدني و تعليم و تربيت در ارتش بوده است . براي افراد طبقه اول و براي اربابان بردگان حمامهاي گرم وجود داشت . شواهدي وجود دارد كه نژاد ژرمن و قهرمانان آنها مهارت بسياري در شنا و غواصي داشته اند ، بعضي از شناگران قادر بودند كه در هنگام شنا اسلحه نيز با خود حمل كنند . آنها مي توانستند از رودخانه هاي بزرگ و جريانهاي سهمگين آب با اسب و تجهيزات جنگي عبور كنند.
در اواخر قرون وسطي بود كه اولين كتاب راهنمايي شنا در جهان به چاپ رسيد. مولفش فردي به نام (( وين من
Wynmann
)) بود. (( شناگر با هنر شنا)) عنواني بود كه (( وين من )) براي كتاب خود انتخاب كرده بود. اين كتاب در حدود سال 1538 در اگزبورگ به چاپ رسيد. كتاب شامل تمرينات با ارزش در ارتباط ورزش شنا بود.
(( وين من )) كتاب خود را با شناي كرال سينه شروع كرد و به عقيده او شناي كرال سينه تنها نوع صحيح شنا مي باشد. او قواعد شنا و تكنيك هاي شنا ي كرال سينه را با تو.جه به پيشرفتهاي آن زمان در كتاب خود بيان مي كند. البته در قرون وسطي ورزش شنا از اهميت فوق العاده اي برخوردار نبود.
در قرن هيجدهم دوباره به مفهوم واقعي شنا پي برده شد و تعداد بيشماري از استادان و مربيان علوم تربيتي و پزشكان در آثارشان براي توسعه و تكامل اين ورزش اقدام كردند.
(( هالورن
Halloren
)) كارگر معدن پدر هنر شناي امروزي شناخته شد. و در آن زمان ( قرن هجدهم ) اولين مكان شنا و استحمام در آلمان تاسيس گرديد. شنا در برنامه مدارس گنجانده شد و اولين مدرسه در سال 1810 به نام مدرسه (( فورتا
pforta
) چنين اقدامي كرد و به تدريج ساير مدارس نيز از اين برنامه استقبال كردند. (( گوتس موتس
Gotsmoths
)) در مورد توسعه ورزش شنا در مدارس نقش اساسي داشت. بيش از پنجاه سال در اداره آموزش و پرورش (( اشنفنتال
Schnephental
) ) فعاليت نمود. در آثار خود به نام (( آموزش هنر شنا )) در سال 1798 چنين آمده است :
(( ورزش شنا بايد قسمت اصلي تعليم و تربيت باشد. ))
او به كمك طناب ، كمربند ، قلاب ، مبتديان را در آب تعليم مي داد .
(( گوتس موتس )) مبتديان را به تدريج با آب آشنا كرده و شنا را به آنان مي آموخت ، و همراه شناي كرال سينه . شناي كرال پشت را نيز تعليم مي داد . (( گوتي موتس )) اقدام به تهيه و تدوين قوانيني براي برگزاري مسابقه شنا نمود.يكي از سر لشگرهاي ارتش آلمان به نام (( ارنست فون فول
Ernest van pfuel
از توسعه ورزش شنا در ارتش حمايت كرد. در سال 1810 اولين مدرسه شنا ي ارتش را در پراگ و 1817 در برلين تاسيس كرد. روش آموختن او تا قرن بيست باقي ماند. يك جهش تكاملي در حوزه روش آموزش شنا به وسيله (( كورت ويپنر
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 86

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما