محل لوگو

تاريخچه-برنج


تاريخچه-برنج

نام فایل : تاريخچه-برنج

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 48

حجم : 169 کیلوبایت


فصل اول - كليات برنج
مبدا و تاريخچه برنج در جهان و ايران
تعيين نقطه يا نقاطي از جهان كه در آن برنج بوجود آمده است در حال حاضر فوق العاده مشكل مي باشد . مي توان قبول نمود كه ارقام زراعي از ارقام وحشي آن جدا شده اند . با قبول اين موضوع بايد ديد كه ارقام وحشي امروزه در كدام قسمت دنيا به طور فراوان وجود دارند . بين اين مناطق دو منطقه اهميت به خصوصي دارند يكي اسيا و ديگري آفريقا اين دو منطقه را بايستي محل پيدايش برنج محسوب نمود . محل پيدايش برنج را در قاره اسيا جنوب شرقي اسيا و هندوستان و در قاره افريقا غرب اين قاره مي دانند .
زراعت برنج شايد قديميترين زراعت در اسيا باشد . سالها قبل از اينكه شواهد تاريخي از تمدن بشري وجود داشته باشد كشت ان متداول بوده است . قديمي ترين مداركي كه در مرود كشت برنج بدست امده مربوط هب پنج هزار سال قبل مي باشد . برنج در ازمنه بسيار قديم از جنوب شرقي آسيا به مالايا فيليپين و چين راه يافته و يك قرن قبل از ميلاد از چين يا هندوستان وارد ژاپن شده است .
كشت برنج از دوره هخامنشي كه قسمتي از هندوستان هم جزء امپراطوري بزرگ ايران به شمار مي رفت از رود سند گرفته تا رود هرات هر جا كه آب ففراوان و هواي گرم وجود داشته كم و بيش كاشته مي شد . در عهد اشكانيان در سواحل بحر خزر ( گيلان و مازندران ) و خراسان كنوني برنج كشت مي شده است .ز راعت برنج از ايرانيان به يونانيان آموخته شد و توسط اعراب هم به اروپا برده شد .
گياه شناسي برنج
برنج گياهيست از راسته غلاف داران
Glumi flower
تيره ( خانواده ) غلات
Gramineae
زير تيره
Oryzoideae
و از جنس
Oryza
و داراي 24 =
n
2 كروموزوم مي باشد . كه جنس
Oryza
داراي 20 تا 25 گونه مي باشد . در تكوين ارقام زراعي برنج آسيا گونه
O.Sativa
و در تكوين ارقام زراعي آفرقا گونه
O.glaberrima
نقش مهمتر اساسي تري دارند . بخش زيرين برگ گونه
O.sativa
داراي كرك و در گونه
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 76

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما