محل لوگو

تاريخچة-اينترنت-20-ص


تاريخچة-اينترنت-20-ص

نام فایل : تاريخچة-اينترنت-20-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 85 کیلوبایت


مقدمه:
ارتباط در عصر حاضر و در شروع قرن بيست و يكم الفباي زندگي صنعتي مدرن و متمدن جوانع مترقي اين كره خاكي را تشكيل مي دهد. اهميت ارتباطات و در معنايي ساده تر تبادل اطلاعات بين جوامع بشري و انسانها كه تشكيل دهنده جوامع بشري مي باشند، در عصر امروز آنقدر مهم و حائز اهميت است كه به زعم بزرگان علم در جهان امروز كسي خود را بي نياز از تبادل اطلاعاتي بداند در حقيقت دچار توهمي بزرگ از يك كحيط پررمز و واقعيت گشته و در حقيقت از آمادگي لازم براي ورود به قرن بيست و يكم برخوردار نيست و از قافله علم بشري به شدت عقب مانده است.
در جهان متنوع و رنگارنگ ما قوميتها و مذاهب و فرهنگهاي جوامع مختلف به از بين رفتن منازعات قومي و فرهنگي و مخاصمات ديني منجر مي شود و افكار ملل دنيا به طرز بي سابقه اي به يكديگر نزديك مي گردند. علم انحصاري و تكنولوژي كه سابق بر اين منحصراً منحصراً كدر اختيار كشورهاي پيشرفته صنعتي قرار داشت از انحصار آنها خارح مي گردد و در سطح جهان گسترده مي شود و ملل مختلف از نعمات آن بهره مند مي شوند.
اگر حادثه اي در نقطه اي در جهان روي دهد با مخابره آن، در عرض كمتر از يم صدم ثانيه در سراسر جهان، همه مردم دنيا به كمك اين قسمت از كره خاكي مي شتابند و همه اينها ممكن نيست مگر به وسيله تكنولوژي ارتباط و اطلاعات.
گسترش سيستمهاي اطلاعاتي در سراسر جهان از قبيل ماهواره ها سيستمهاي مايكروويو سيستمهاي اطلاعات كامپيوتري و غيره كه جهان ما را به دهكده كوچك تبديل كرده است، بطوري كه هر فرد از هر مليتي در دورترين فاصله كره خاكي مي تواند در آن واحد با ديگري ارتباط برقرار كند و هر اتفاقي هرچند كوچك و بي اهميت توسط سيستمهاي پيشرفته تبادل اطلاعات در عرض صدم ثانيه به دورترين فاصله از آن نقطه مخابره مي شود، گو اينكه فاصله ها در جهان ما از بين رفته و بعد جغرافيايي كرة زمين و چه بساي فضاي كيهان تبديل به مسافتي كوتاه شده است.
تاريخچة اينترنت:
براي درك اساسي و بنيادين يك علم و جهت گيري به سمت جنبه هاي علمي آن دانستن تاريخ و علل بوجود آمدن آن ضروري مي نمايد، لذا ابتدا به تشريح تاريخ اين علم مي پردازيم. تولد ارتباطات تاريخ جالبي دارد و آن به رقابت بين دو ابرقدرت قرن بيستم يعني اتحاد جماهير شوروي سابق و اسالات متحده آمريكا مربوط مي شود.
همانطور كه مي دانيد اولين ماهواره مصنوعي ساخت دشت بشر در سال 1957 به نام اسپرت نيك توسط شوروي به فضا پرتاب گرديد. درست از همين سال علم تبادل اطلاعات كامپيوتري بوجود آمد.
ماهواره ها در ارتباط مخابراتي و جاسوسي و به طور كلي جذب اخبار و ارقام تواناييهاي فراواني دارند. اين توانايي و قابليت كاملاً مورد توجه دانشمندان آمريكايي و بطور كلي نظام آمريكايي بود. نظامي كه در اين زمينه در آن سالها داراي عقب ماندگي محسوسي از شوروي بود لذا مراكز تحقيقاتي بطور اعم و مراكز نظامي بطور اخص در آمريكا مأمور شدند تا با توجه به قابليت و توانايي موشكهاي شوروي در پرتاب ماهواره ها به فضا درنتيجة حمل بمب اتمي توسط موشك و پرتاب آن به سمت شهرهاي آمريكا و همچنين توانايي گستردة مخابراتي شوروي سيستمي را طراحي كنند كه اگر به فرض يكي از شهرهاي آمريكا توسط بمبهاي اتمي نابود شد، سيستمي موجود باشد و اطلاعات موجود در كامپيوترهاي اين شهر را قبل از نابودي به شهر ديگر منتقل كند.
اما برگرديم به تاريخچة اينترنت: سيستمي كه در اين قسمت طرح گرديد در ابتدا به نام آدپا مشهور شد مأموريت اصلي و نهايي آدپا تحقيق و اتصال كامپيوترهاي دانشگاه و مراكز نظامي از طريق بستر مخابراتي به نحوي بود كه چندين كاربر بتوانند در يك محيز ارتباطي يا خطر ارتباطي با هم شريك شوند.
وب:
ويژگي اصلي اينترنت اين است كه هر نوع كامپيوتري صرف نظر از مشخصات سخت افزاري و سيستم عامل با رعايت يك مجموعه استاندارد مي توانند به كامپيوترهاي ديگري كه آن استانداردها رعايت مي كنند وصل شوند.
جنبه هاي مختلف اينترنت در طول ساليان تكامل بسياري يافته است. اما مسئله اساسي كه تا اين اواخر وجود داشت دشواري استفاده از اينترنت براي افراد غيرحرفه اي بود. راه حلي در اوايل سال 1993 پيدا شد هنگامي كه شيوه موسوم به تار جهان گستر يا
www

(world wude web)
استفاده از شبكه را براي هر كسي ممكن ساخت.
در سال 1984 دو متخصص فيزيك در دو نقطه از اروپا
GENEVA
و
CERN
روي يك پروژه مشترك فيزيك كار مي كردند. لازم بود جديدترين و به روزترين اطلاعات در رابطه با تحقيقات يكديگر دسترسي داشته باشند، روشي ابداع كردند كه از اين طريق مي توانستند مستندات خود را روي اين اينترنت فعلي به اشراك بگذارند. اين روش را وب ناميدند. اين مستندات كه بعداً
page
يا صفحه ناميده شد مي توانست توسط يك نرم افزار به نام مرورگر
(Browser)
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 84

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما