محل لوگو

تاريخ-ميز-در-ايران-میز-چوبی-نئوپان-55-ص


تاريخ-ميز-در-ايران-میز-چوبی-نئوپان-55-ص

نام فایل : تاريخ-ميز-در-ايران-میز-چوبی-نئوپان-55-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 43

حجم : 241 کیلوبایت


بررسي روابط اجتماعي
اكثر محصولات صنعتي توليد شده يا در حال توليد و يا در دست بررسي و طراحي، بخاطر و براي انسان و در رابطه تنگاتنگ با انسان عصر حاضر و آينده است. بررسي روابط اجتماعي انسان در رابطه با آن توليد و يا طرح از مراحل مهم تحقيقات در يك پروژه است.
آگاهي كافي در اين مرحله به طراح كمك مي‌كند تا به اطلاعات مناسب و با شناخت و بينش دست به طراحي آن محصول بزند. يك طراح صنعتي پيش از هر گونه فعاليت طراحي ابتدا بايد انسان و روابط انساني كه در رابطه با آن طرح مي‌باشد را شناسايي كند.
اين رابطه ثابت كرده كه طرح‌ها و محصولاتي كه بدون توجه به تحقيقات اجتماعي توليد شده‌اند عموماً شكست خورده و آن طرح با ناكامي مواجه گرديده است و با نشناختن استفاده‌گر، او را دچار آزردگي رواني و جسمي نموده است. از آنجائيكه از اهداف طراحان صنعتي در نظرگيري خواستها، آمال و آرزوهاي استفاده‌گر و همچنين صاحبان و سرمايه‌گذاران صنعت مي‌باشد، اين عدم شناخت باعث بروز شكست در توليد و استفاده محصولات مي‌گردد.
تاريخ ميز در ايران
در كشور ما صنعت مبلمان از ديرباز با ميزهاي كوتاه تحرير بسيار نفيس متداول و مرسوم بوده است و در دوره صفويه بخصوص مبلمان خاتم‌كاري و منبت‌كاري شده به حد اعلاي ترقي خود مي‌رسد و اين صنعت تاكنون در بعضي از مبلمانهاي گران‌قيمت به كار مي‌رود و شاه‌كارهايي را به‌وجود مي‌آورد. نمونه آن ميز منبت و خاتم‌كاري نفيس استاد كريمي است كه در نمايشگاه بين‌المللي بروكسل به معرض نمايش گذاشته شد. ولي بايد در نظر داشت كه در كشور ما تا چندي پيش صنايع مبلمان مخصوص اماكن مقدسه (ميز و جاكتابي و منبر) و قصرهاي سلاطين (تخت سلطنت و مبلمان داخلي قصرها) بود. اگر بخواهيم توسعه تاريخي ميز را مورد بررسي قرار دهيم بايد صنايع مبلمان‌سازي را بررسي كنيم و سپس به خود ميز پرداخته شود.
قبل از ظهور فرهنگ غربي در اقصي‌نقاط ايران نشستن روي قاليهاي زيبا و نفيس مرسوم بوده است و مبل‌سازي چندان رونق نداشت. حتي تا اواخر دوره قاجار فقط در منازل معدودي از افراد سرشناس مبلمان مخصوص پارچه‌هاي منگوله‌دار به سبك دربار فرانسه وجود داشت كه اغلب از خارج وارد مي‌شد ولي پس از اين دوره و با ساختن خانه‌هاي جديد و نفوذ اين فرهنگ صنعت مبل‌سازي روبه ترقي نهاد.
در اينجا بود كه استاد كارهاي ايراني با تلفيق روشهاي ايراني و اروپايي مبلهاي گران‌قيمتي ساختند. اين مبلها در ابتدا از چوب گردو بود و بعدها از چوبهاي ديگر مانند نارون و چوبهاي روشن مثل افرا، راش، ملج هم مورد استفاده قرار گرفت.
زماني مبل‌سازي در كارگاههاي كوچك انجام مي‌شد ولي پس از مدتي با عرضه تخته فيبر در اغلب موارد و به خصوص در ساختن قفسه لباس و ميز اين فراورده جديد جايگزين تخته‌هاي چوب شده، درها و نماي اينگونه محصولات از فيبر ساخته، كارخانه‌هاي بزرگتري ايجاد شد.
مبلسازان با استعمال ورني مخصوص كه به آن «شاندالوس» مي‌گويند مبلهاي روشن و درخشاني ساختند كه مورد پسند بازار قرار گرفت و به خصوص ميز تحرير و ميزهاي نهارخوري و قفسه لباس توسط افراهاي بانقوش پرمگس بسيار مورد توجه واقع شد. بعداً «فورميكا» وارد بازار ايران شد. كه نقوش آن گاهي تقليدي از چوبهاي مخصوص مبل مانند گردو و افراي ماهاگوني و گاهي داراي نقوش مرمري بوده و اين ماده براي روكش كاري اغلب صنايع مبلمان مورد استفاده قرار مي‌گرفت.
نتيجه گيري
در سالهاي اخير با عرضه تخته‌هاي فشرده نئوپان و مزاياي فراواني كه اين فراورده‌ نو دارد در اغلب توكاريهاي مصنوعي چوب و به خصوص صفحه ميزهاي تحرير و نهارخوري و بدنه قفسه‌ها و غيره از اين ماده استفاده مي‌كنند. با بررسي تاريخچه ميزها به اين نتيجه مي‌رسيم كه مهمترين و اساسي‌ترين جنبه‌هايي كه جلب‌نظر مي‌كند جنبه‌هاي تزئيني و كنده‌كاري‌هايي است كه روي ميز انجام مي‌گرفته است. با گذشت زمان هرچه به طرف تفكر صنعتي پيش مي‌رويم از كنده‌كاري‌هاي سنتي كاسته مي‌شود و جنبه عملكردي ميز افزايش مي‌يابد.
ميزها به طرف تخصصي شدن پيش مي‌روند و كم‌كم ميزي خاص مي‌شوند. مثلاً ميز كامپيوتر، ميز چرخ خياطي، ميز تدوين و

كه در آنها مكانيزمهايي تعبيه شده و قسمتهايي از ميز متحرك شده است. اين مسائل نشان‌دهنده رشد فكري و ظهور طراحان صنعتي در عرصه كار مي‌باشد. مهمترين ارتباطي كه در آناليز تاريخي مي‌توان درنظر گرفت استفاده از روشهاي فرمي و تفكري است كه طي ساليان دراز رشد كرده و به ما رسيده و ما از ميان فرمها و تفكرات پيشين مناسب‌ترين آنها را كه منطبق با نيازهايمان است انتخاب نموده و با تجزيه و تحليل‌هايي كه روي آنها انجام مي‌دهيم، در صورت لزوم از آن تفكرات استفاده مي‌كنيم.
آناليز استاندارد
جهت اطمينان از توليد در توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان و استفاده بهينه از توليد به رعايت قوانين و موازين احتياج داريم كه بايد از طرف مراجع صالح و مطلعي ارائه شده و به صورت قانون مدون درآمده باشد. در هر كشور صنعتي مؤسسه و يا وزارت‌خانه‌اي مسئول وضع و تدوين اين قوانين و مقررات و موازين است كه اينكار را با استفاده از تخصص و تجارب دانشمندان و مهندسين رشته‌هاي مختلف علمي انجام مي‌دهند و اجراي دقيق آنرا در واحدهاي توليدي و صنعتي برعهده دارند. در كشور ما مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي اين امور را انجام و نظارت لازم را صورت مي‌دهد. اين مؤسسه از اعضاي سازمان بين‌المللي استاندارد مي‌باشند و در اجراي وظائف خود از آخرين پيشرفتهاي علمي و فني و صنعتي جهان استفاده مي‌كند و شرايط و نيازمنديهاي خاص كشور را مورد توجه قرار مي‌دهد. اجراي استاندارد ملي ايران به نفع تمام مردم و اقتصاد كشور است و باعث افزايش صادرات و فروش داخلي و تأمين ايمني و بهداشت استفاده‌كنندگان و صرفه‌جويي در وقت و هزينه‌ها و در نتيجه موجب افزايش درآمد ملي و رفاه عمومي و كاهش قيمتهاي توليد صنعتي مي‌گردد.
گردآوري قوانين مربوط به محصول مورد تحقيق
در زمينه انتخاب ابعاد و اندازه‌ها با توجه به استانداردهاي موجود در مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي درباره ميز تحرير (با توجه به شباهت آن با ميز كامپيوتر) مي‌توان به مطالب زير اشاره داشت:
اندازه‌هاي رويه و ارتفاع ميزهاي تحرير و ماشين‌نويسي بر حسب نوع كاربرد آنها و همچنين حداقل فواصل موردنياز، به منظور پيشگيري از خستگي مداوم و امكان حركت طبيعي زانوها و پاها در جدول شماره يك تعيين شده است. ولي با توجه به آناليزهاي مختلف و اهميت فضا در محل استفاده و همچنين نياز مصرف‌كننده و تعريف نشدن ميز كامپيوتر به طور خاص در اين استاندارد از درازا
B
به طور خاص فقط ميز 7 در اين مكانها قابل استفاده است كه آنرا هم با پهناي حداكثر ميز يعني 90 تركيب مي‌كنيم.
انواع
ابعاد خارجي ميز تحرير
اندازه‌ها
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 81

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما