محل لوگو

تاريخ-كشتي-د-ركشور-141-ص


تاريخ-كشتي-د-ركشور-141-ص

نام فایل : تاريخ-كشتي-د-ركشور-141-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 141

حجم : 19653 کیلوبایت


مقدمه
تاريخ كشتي د ركشور :
كشور ما در طول تاريخ ، داراي فرهنگ تمدن عظيم و غني است و زمينه پرورش استعدادها و نيروهاي خلاق بوده و هست اين استعدادها در زمينه هاي سياسي و فنون نظامي و دفاعي و ... جهت گرفته و موقعيت استراتژيك ايران در منطقه همواره پشتوانة مهمي در توجه به استعدادها و توانايي ها بوده است . ايران از روزگاران دور داراي پهلوانان و ورزشكاران بوده و فرهنگ پهلواني همواره زبان زد ايرانيان بوده و خاك ايران به عنوان يك كشور پهلوان پرور همواره مورد احترام نزد جهانيان بود .
ورزش كشتي ريشه در فرهنگ پهلواني و پهلوان پروري و شكوفايي استعدادهاي بالقوه داشته و از زمان شكل‌گيري تمدن و فرهنگ خود را با كشور ما همراه كرده است و پهلوانان و قهرمانان ارزندة بسياري را تربيت و به جامعه ايران تحويل داده است .
ايرانيان از همان ابتدا خلاقيت ها را در اين ورزش تزريق كرده و به اين ورزش شادابي و نشاط خاصي بخشيدند و روح فرهنگ خود را در جامة اين ورزش دميدند و زمينة پييشرفت اين ورزش در جهان نيز شدند راستاي انتخاب موضوع به عنوان خانة كشتي به جهت بستر مناسب اين موضوع بسيار مورد توجه قرار گرفت تا زمينة جلب جوانان و ورزشكاران به سوي اين ورزش اصيل مطرح گردد .
امروزه كشتي در كشور ما نسبت به گذشتة درخشان افق كم طلوعي داشته و در عرصه جهاني و المپيك دچار چالش‌هايي گشته است . به طوريكه ما از لحاظ مدال‌آوران جهاني و المپيك جزء كشورهاي برتر در اين رشتة ورزشي بوده ايم اما بتدريج كاهش توجه مسئولين و دست‌اندركاران زيربط باعث شده تا امروزه ما شاهد باشيم كه تيم كشتي حتي به ناچيزترين مقام المپيك اكتفا مي كند و ضربات بسياري را به ريشة عظيم اين ورزش در كشور وارد سازد به هرحال در چنين وضعيتي راه رهايي از اين معضلات توجه هرچه بيشتر به ساختار ها و ارائه برنامه اي منظم در كالبد اين ورزش در كشور داريم . و اين توجه بايد از پايه ها و استان هاي كشتي خيز آغاز گردد .
مازنداران به عنوان قطب كشتي ايران بستر غني استعدادهاست و مدال‌آوران و پهلوانان ارزنده‌اي را به اين جامعه تحويل داده است . توجه علمي به ورزش كشتي در كشور به ويژه در مازندران مي تواند ريشه هاي رو به انحطاط اين ورزش را در كشور سيراب گرداند و روح دوباره در اين ورزش دميده و چالش هايي كه امروزه گرفتار آن شده ايم را برطرف كند .
طرح خانة كشتي به عنوان يك طرح فراشهري مي تواند گام هاي اوليه را در زمينة پيشرفت آكادميك اين ورزش در استان مازندران باشد و طبيعتاً موفقيت ها پايه اي است كه موفقيت‌هاي ملي را در پي خواهد داشت . اميد است با توجه هرچه بيشتر نسبت به داشته ها بارديگر ايران را به عنوان صاحب كشتي معرفي كنيم .
ان شاءالله ....
بد نیست نگاهی به دیدگاه اندیشمندان بزرگ جهان در باره ورزش و فواید آن داشته

باشیم
.
اما دیدگاه اندیشمندان اسلامی
ابن سینا:
ورزش، حرکتی است تابع اراده. در ورزش، تنفس بلند و بزرگ و پی در پی می

آید [مراد، تنفس عمیق و شدت تنفس در اثر بالا رفتن مقدار اکسیژن مصرفی است]. هر کس بتواند با اسلوب صحیح و متناسب با اعتدال مزاجش و در وقت و هنگام مناسب ورزش کند، از چاره جویی [پیش گیری] و مداوای بیماری های مزاجی که در دنباله آن می آید، بی نیاز می گردد. این بهره برداری از ورزش هنگامی میسّر است که دستورات دیگر بهداشتی

را به کلی مراعات کند
.
آن چه که امروزه در دنیای غرب تحت عنوان تربیت بدنی و ورزش، و آثار مفید آن بر روی

بدن مورد توجه است، شالوده اش از او [ابن سینا] ست. او در کتاب گران بهایش، قانون

...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 47

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما