محل لوگو

تاثیرات-شنا-بر-سلامتی-انسان-29-ص


تاثیرات-شنا-بر-سلامتی-انسان-29-ص

نام فایل : تاثیرات-شنا-بر-سلامتی-انسان-29-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 32

حجم : 271 کیلوبایت


تاثیرات شنا بر سلامتی انسان
فواید شنا
دلایل زیادی برای شنا کردن هست. در اینجا تعدادی از آنها را ذکر می کنیم تا انگیزه شما بیشتر شود.
فشار کم بر بدن
هنگام شنا هیچ نوع فشاری از طرف زمین وجود ندارد که این امر مفاصل را از فشار و کشیدگی بدور نگاه می دارد. در واقع ، بنیاد آرتروز ( آمریکا) شنا و فعالیت های آبی را به این دلیل قویا توصیه می کند. کلاس های آئروبیک آبی به این دلیل هم خوب هستند ، چون با وجود اینکه می پرید و به کف استخر می خورید ، آنرا با فشار کمتری انجام می دهید برای اینکه در آب شناور هستید. و دیگر اینکه در زمان کلاس آئروبیک آبی اگر وسیله ای برای شناور ماندن ( مثل جلیقه ) داشته باشید ، فشار وارده کمتر هم می شود.
می توان تمام عمر ادامه داد
چون با شنا کردن فشاری بر بدن وارد نمی شود ، تا آخر عمر می توان ادامه داد. اگر در وب سایت ها بگردید می توانید گروه های شنا 100 تا 104 ساله را هم پیدا کنید ! جک لا لان مربی تناسب اندام هنوز هم در سن 93 سالگی روزی یک ساعت شنا می کند!
رسیدن به آمادگی قلبی عروقی
شنا استقامت را بهبود می بخشد. در مطالعه ای بر روی مردان و زنان میان سال بدون فعالیت بدنی که به مدت 12 هفته تمرین شنا انجام دادند ، مصرف اکسیژن حداکثر ، 10% و حجم ضربه ( مقدار خون پمپ شده با هر ضربان که نشاندهنده قدرت قلب است) تا 18% بهبود پیدا کرد.
ایجاد توده عضلانی
در مطالعه ای بر روی مردانی که یک برنامه شنا هشت هفته ای را کامل کردند ، 8/23% افزایش در ماهیچه سه سر ( پشت بازو) مشاهده شد. اگر شما هم اصلا تمرین مقاومتی انجام نمی دهید و شروع به شنا کنید ، مطمئنا قوی تر خواهید شد و حتی ممکن است بمانند مردان مورد اشاره در این مطالعه توده عضلانی تان بیشتر شود. اما حتی اگر افزایشی هم در توده عضلانی نداشته باشید ، اما ارزش آن را دارد که به خاطر قدرت و توانی که مطمئنا کسب می کنید شنا کنید.
یک جایگزین به هنگام آسیب دیدگی
وقتی ورزشکاران آسیب می بینند ، بخصوص در قسمت های پایین تر بدن ، مکررا به آنها توصیه می شود که برای حفظ تناسب اندام شان شنا کنند. شنا به آنها کمک می کند که روفرم بمانند ، و حتی بخشی از روال بازتوانی هم می باشد. چون مقاومت آب باعث می شود ماهیچه ها بدون کشیدگی یا فشاری که بر روی زمین تجربه می شود ، سخت کار کنند.
گریزی از گرمای تابستان
چیزی مثل شنا در طی ایام گرم تابستان ، چه در ساحل باشد یا چه در استخر ، وجود ندارد. شنا آرام بخش است ، حرکات نرم و موزون هستند ، و تمرینی عالی است.
رویدادی خانوادگی
شنا و دیگر فعالیت های آبی چیزی است که تمام اعضای خانواده می توانند در آن شرکت کنند. با افزایش میزان چاقی در بچه ها و نیز در بزرگسالان ، فعالیت های بدنی خانوادگی و الگوسازی خوب می تواند یک روش برای متوقف کردن همه گیری بی تحرکی و چاقی باشد.
سوزاندن کالری
شنا کالری زیادی را ، حدود 500 تا 650 در ساعت می سوزاند که بستگی دارد به اینکه با چه کارآیی شنا می کنید و چقدر شناور هستید ( هر چه چربی تان بیشتر باشد ، بیشتر شناور می مانید و برای شنا کالری کمتری نیاز دارید) . تحقیق اولیه بر روی شنا و مصرف کالری نشان داده است که شنا ، بدون توجه به ضربه ، حدود 89 % کالری سوزانده شده در طی دویدن و 97% کالری سوزانده در طی دوچرخه سواری در یک دوره زمانی مشابه را می سوزاند.به بیان دیگر ، شنا حدود 11% کمتر از دویدن اما تنها 3% کمتر از دوچرخه سواری می سوزاند. یک نکته مهم در این اطلاعات این است که مصرف کالری به شدت ورزش بستگی دارد و امکان آن کاملا وجود دارد که در زمانی مشابه کالری های بیشتری را بسوزانید در صورتیکه شدید شنا کنید.
بهداشت و سلامتی در شنا
در شنا، بدن با آب در تماس است و بنابر‌این در معرض آلودگی است. آلودگی ممکن است در اثر تماس آب با محیط مانند هوا، باد، باران و یا به وسیله‌ی شناگران ایجاد شود. در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دریا نیز ممکن است آب آلوده باشد.
فاضلاب، فضولات حیوانی، زباله‌ها و مواد شیمیایی و صنعتی ممکن است در این آبها وجود داشته باشند. در چند سال گذشته افزایش در میزان عفونت و بیماریهای عفونی در استخرها روی داده است. متاسفانه جلوگیری از ورود باکتریها و ویروسها به استخر امکانپذیر نیست. مخصوصاً در استخرهایی که تعداد زیادی شناگر دارد میزان آلودگی بیشتر است.
افراد بیمار یا کسانی که در حال بهبودی هستند، باید از شنا کردن اجتناب کنند.
اما بسیاری از افراد چنین کاری نمی‌کنند. افراد سالم نیز آب را آلوده می‌کنند. قسمتهای تحتانی تنه در هر فردی، حاوی مقادیر کمی‌از مواد مدفوعی است که در تماس با آب وارد آب می‌شود. به همین دلیل افراد باید پیش از ورود به آب، این قسمتها را با آب و صابون به خوبی بشویند.
بیماریهایی که از طریق آب آلوده ی استخر منتقل می‌شوند شامل این موارد هستند:
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 59

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما