محل لوگو

بيكاري-26-ص


بيكاري-26-ص

نام فایل : بيكاري-26-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 31

حجم : 112 کیلوبایت


مقدمه :
اين حالت وظيفه اقتصادي دولت ايجاد مي كند براي از بين بردن بيكاري جامعه و ايجاري تعادل در اقتصاد كلان نقش فعالي ايفا كند بنابراين دولت مي تواند با افزايش مخارج سرمايه گذاري افزايش توليد و اشتغال از ميزان بيكاري بكاهد اگر چه ممكن است در نتيجه اتخاذ چنين سياستي به علت افزايش مخارج بودجه دولت با كسري (عدم تعادل) مواجه شود.
بودجه و كسري بودجه دولت:
دخل و خرج در اقتصاد اهميت دارد و در اقتصاد كلان هم دخل و خرج از اهيمت خاصي برخوردار است براي آنكه به بررسي بودجه بپردازيم مي بايست مخارج دولت و مالياتها با هم مقايسه شود اگر مخارج دولت
(G)
از مالياتها
(T)
بزرگتر باشد.
شاهد كسري بودجه هستيم اما اگر
T>G
= بامازاد بودجه روبرو مي شويم و اگر اين دو با هم برابر باشند دچار تعادل در بودجه هستيم.
دقت كنيد اكثر دولتها داراي كسري بودجه هستند در برخي از كشورها كسري بودجه به 30 الي 40 سال مي رسد در واقع كسري بودجه آنها مضمن است حال كه كسري بودجه به صورت مضمن شد براي رفع آن چه كارهايي بايد انجام دهيم؟
هنگامي كه دچار كسري بودجه طولاني مدت هستيد بايستي جهت رفع آن اقدام كرد حال سوال اين است كه چگونه اين كار را بكنيم؟
در شرايي كه استقراض صورت مي گيرد استقراض ممكن است خارجي يا داخلي باشد در استقراض داخلي ما به خودمان بدهكاريم ولي در استقراض خارجي ما به خارجي ها بدهكاريم.
استقراض داخلي ممكن است شامل حالتي هايي مثل استقراض بانك مركزي- استقراض از منابع بانكها و فروش اوراق قرض ( اوراق مشاركت باشد)
استقراض از خارجيان مانند فروش اوراق قرضه خارجي- استقراض از موسسات بين المللي مثل و .... مي باشد موسسات بين المللي مثل بانك جهاني
كلاسيك ها مي گفتند دولت خوب، دولتي است كه درآمدها و هزينه هايش برابر باشد يعني اصل توازن در بودجه رعايت شود.
در حقيقت كلاسيك ها هم به نوعي با اصلي مداخله و محدوديت موافق بودن و به تعادل در بودجه اعتقاد داشتند( كلاسيك ها در حد امكان دولت نبايد پول قرض بگيرد).
تعادل در بودجه و نظرات مربوط به آن :
كلاسيك ها معتقد بودن كه استقراض فقط در شرايط جنگ و يا بروز حوادث طبيعي جايزه است چون در شرايط جنگ بخش خصوصي لطمه مي بيند و بايد فوراً ميزان شود كلاسيكها با كمبود و كسر بودجه مخالف بودند.
1- كلاسيك ها با هر نوع كسري و مازاد در بودجه مخالف بودن با كسري مخالف بودن زيرا اگر كسري بودجه باشد در واقع دولت در شرايط عادي هم مجبور است استقراض كند بنابراين در اثر استقراض يا تورم حاصل مي شود يا دولت ورشكست مي شود راحترين روش استقراض استفاده از استقراض بانك مركزي است چون در اين شرايط توليد همگام با افزايش حجم پول نيست بنابراين تورم به وجود مي آيد.
2- وقتي دولت استقراض مي كند يعني هزينه ها از درآمد ها بيشتر است و درآينده بايد بيش از مقدار استقراض باز پرداخت كند و چون مشكل درآمد حل نشده است دوباره بايد استقراض كند و اين حالت مجدداً تكرار مي شود مانند تاجري كه در هنگام استقراض بدهي دوباره از شخص ديگري قرض بگيرد ورشكست مي شود.
3- كلاسيك ها با مازاد بودجه هم مخالف بودن زيرا درآمدها از هزينه ها بيشتر مي باشد و دولت ها براي دوره هاي آينده هزنيه هاي بيشتري انجام خواهند داد و اين باعث بزرگ شدن دولت و كوچك ماندن بخش خصوصي آن خواهد شد.
در ضمن با وجود مازاد قشر كارمند اين مازاد را به نفع خود استفاده مي كنند. مثلاً حقوقش افزايش مي يابد.
به طور كلي در رابطه با تعادل در بودجه سه نظر وجود دارد:
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 74

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما