محل لوگو

برنامه‌ريزي-توليد-و-مونتاژ-در-شركت-هپكو-بررسی-مشکلات-آن-12-ص


برنامه‌ريزي-توليد-و-مونتاژ-در-شركت-هپكو-بررسی-مشکلات-آن-12-ص

نام فایل : برنامه‌ريزي-توليد-و-مونتاژ-در-شركت-هپكو-بررسی-مشکلات-آن-12-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 13

حجم : 119 کیلوبایت


دانشگاه آزاد اسلامي
(واحد اراك)
دانشكده فني و مهندسي
گروه مهندسي صنايع
عنوان:
برنامه‌ريزي توليد و مونتاژ در شركت هپكو

( بررسي مشكلات آن )
استاد راهنما :
دكتر جوانمرد
دانشجويان :
امين شهسواری اميد اميدي

بهار 84
مقدمه:
در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه روز به روز ازبعاد مختلف در حال تغيير و تحول و پيشرفت است، مي‌توان گفت كه كشورهايي كه به پيشرفتهايي نايل آمده‌اند مديون برنامه‌ريزي درست مي‌باشند، چون با برنامه‌ريزي صحيح است كه مي‌توان به بهره‌‌وري دست يافت.
هم از برنامه‌ريزي صحبت مي‌كنند، در حاليكه نكات مثبت استفاده از يك سيستم مدون و جامه برنامه‌ريزي بر كسي پوشيده نيست، ليكن با كاوش در متن ادبيات مديريت ايران امروز اين نكته مشخص مي‌گردد كه عليرغم تمامي تأكيدات مكرر مديران رده بالا و پايين جامعه و سازمانها روش علمي استفاده از برنامه‌ريزي در دسترس نمي‌باشد. اصولاً برنامه‌ريزي به صورت عيني و مملوس براي بسياري از افراد شناخته شده نيست و فقط تصويري ذهني از آن وجود دارد.
برخورد علمي و سيستماتيك با مسأله برنامه‌ريزي در زمينه پياده‌كردن يك برنامه يا پروژه سازمان داده شده و يا بازنگري برنامه موجود مي‌تواند باعث صرفه‌جويي ميليونها و حتي ميلياردها تومان شود. از طرفي امروزه بحث پيوستن به سازمان تجارت جهاني مطرح مي‌باشد و كشورهايي كه عضو سازمان تجارت جهاني نييستند به مرور زمان و ظرف مدت 5 سال آينده از چرخه تجارت بين‌المللي حذف مي‌شوند.
شرط عضويت در سازمان تجارت جهاني سوبسيد از اقتصاد داخلي مي‌باشد. در وجهي كلان‌تر عضويت در سازمان تجارت جهاني سبب حاكميت اقتصاد بازار در عرضه اقتصاد خواهد شد. با اين اوصاف جاي تأمل است كه آيا شركتهاي ايراني از جمله شركت هپكو مي‌تواند در مقابل شركتهاي خارجي مثل ولوو و ليبهر رقابت كند و محصول خود را در سطح جهاني عرضه كند. بنابراين يك عزم ملي لازم است تا بتوان روز به روز بر كيفيت محصولاتمان بيافزاييم و راه را براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني باز كنيم.
تعريف موضوع:
موضوع اين تحقيق در رابطه با بررسي عوامل عدم تحقق برنامه توليد در شركت هپكو و راههاي بهبود آن مي‌باشد.
برنامه توليد كه پس از بررسي‌هاي تقاضاي فروش و نياز جامعه از طريق واحد فروش صورت مي‌گيرد، به واحد برنامه‌ريزي مونتاژ ارسال مي‌شود و پس از آن اين واحد برنامه توليد در دوره‌هاي چندماهه و يكساله تدوين مي‌كند. اين وظيفه مهم به عهده برنامه‌ريزي مونتاژ مي‌باشد كه بايد تطعات و اسناد را به موقع در اختيار خطوط مونتاژ قرار دهد.
به عنوان مثال شركت هپكو در سال 84 قرار است كه انواع مختلفي از محصولات راهسازي را توليد و مونتاژ كند (جدول ضمائم) مثلاً از محصول
HC100B
كه غلطك كمرشكن ويبره مي‌باشد قرار است 320 دستگاه را توليد نمايد. واحد برنامه‌ريزي مونتاژ وظيفه دارد كليه مواد و قطعات و پروسه توليدي محصول مورد نظر را تأمين آن، آن را خريداري و به اداره دريافت و ترخيص كالا تحول نموده و اداره دريافت كالا پس از بررسي‌هاي لازم و كنترل‌هاي لازم توسط كنتري كيفيت، اين واحد، توسط واحد متريال هندلينك قطعات را به خطوط مونتاژ ارسال مي‌كند.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 34

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما