محل لوگو

بادنما


بادنما

نام فایل : بادنما

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 5

حجم : 33 کیلوبایت


بادنما، بادسنج:
بادنماي قرار گرفته در محوطه هواشناسي به طول 10 متر قرار داشت جهت و سرعت باد را مشخص مي كرد. اين بادنما داراي يك اندي كاتور«بادنماي الكتريكي در دفتر مركزي محوطه بود كه يكي سرعت باد و ديگري جهت باد را نشان مي داد كه واحد سرعت باد نشان داده شده برحسب متر بر ثانيه بود. كه به واحدهاي ديگري مثل نات كه دو برابر متر بر ثانيه يا كيلومتر بر ساعت هم قرائت مي شود.
رطوبت سنج«سايكومتر»:
در يك محفظه شبكه مانند به رنگ سفيد براي بازتابش گرما كه اثر نامطلوبي روي دستگاه نگذارد و همچنين با هواي برون در ارتباط باشد. اگر دستگاه در هواي آزاد باشد به خاطر تابش مستقيم خورشيد و بارندگي روي دستگاه خطا ايجاد مي شود. داخل محفظه پا به سايكومتر ما قرار داشت در دماسنج يكي معمولي و دماسنج تر«دماسنج حداقل و حداكثر» دماسنج تر ماشيت دماسنج جيوه اي قرار داشتند و مبناي آن با كاسه اي كه به مخزن آب در ارتباط وصل است در سطح مخزن تبخير مي شود و ميزان تبخير بستگي به رطوبت هوا دارد هر چي هوا داراي رطوبت بيشتري باشد آب كمتر تبخير مي شود و هر چي رطوبت هوا كمتر بوده و هوا خشك تر باشد آب بيشتري تبخير مي شود از انعطاف دماسنج تر و خشك نقطه ي اشباع و رطوبت نسبي هوا را حساب مي كنيم.
دماسنج حداكثر ما جيوه اي بوده و دماسنج حداقل ما الكلي دماسنج جيوه ما يك انحنا در مسير خودش داره وقتي دما حداكثر شده جيوه منبسط شده از انحنا عبور كرده و وقتي دما پايين آمده ديگر اجازه عبور از آن انحنا داده نمي شود دماسنج حداقل ما دماسنج الكلي بوده يك شاخص در اون وجود داشته در مواردي كه ما كاهش دما داريم الكل به سمت مخزن هدايت مي شود و شاخص به سمت دماي حداقل حركت كرده و در موقعي كه افزايش دما داشته باشيم الكل بدون اينكه اين شاخص را حركت بده از كنار آن
مي گذرد. به خاطر چسبندگي كم مولكول هاي الكل به خودشان اين موضوع اتفاق
مي افتد و دماسنج حداقل را معمولا بكمي مخزن را بالاتر مي گيرند به خاطر اين مطلب كه الكل خود به خود به سمت پايين نره و به سمت دماي حداقل نرسد.
دستگاه رطوبت نگار:
در محفظه بعدي دستگاه ها يوگراف رطوبت نگار ما قرار داشته عنصر حساس ان عنصر مو بوده يك دسته تار مو كه مو و ناخن نسبت به رطوبت تغيير مي كند تغيير طول مو نسبت به رطوبت تغييرات لگاريتمي بوده كه توسط سيستم اهرم محوري دستگاه تبديل به تغييرات خطي مي شود.
مثلا تا لحظه اي كه كه بارندگي نداشتيم رطوبت 25% بوده ولي وقتي باران شروع شده رطوبت تا 70% رسيده ولي بعد از پايان بارندگي دوباره كاهش يافته اين گراف هر دوشنبه به دوشنبه در ساعت 6 گرينويچ عوض شده و دستگاه دوباره براي يك هفته كوك
مي شود و در هر روز 6 گرينويچ بازديد شده كه به وقت محلي 30/10 مي شود.
دمانگار ترموگراف:
تعميرات دما را براي ما ثبت مي كند عنصر حساس دو فلز بوده كه از انبساط طولي كه با هم فرق مي كند تشكيل شده با تغييرات دما طول انحنا تغيير كرده و توسط سيستم اهرم محوري روگراف ثبت شد.
باران سنج:
باران سنج ها كه تشكيل بوده از يك قيف و استوانه سطح مساحت اين قيف به اين استوانه معمولا 1 به 10 است به دو دليل يكي ميزان دقت اندازه گيري را بالا مي برده دوم از تبخير باران جلوگيري مي كند. ايستگاههاي باران سنجي بايد هر 5 كيلومتر به 5 كيلومتر قرار داده شوند.
باران نگار:
دستگاه بعدي باران نگار بود كه ميزان بارندگي روي گراف خودش ثبت مي كند. آب باران از قيف به لوله رفته و داخل استوانه كه يك جسم شناور چوب پنبه اي كه درون اون كاليبره شده قرار دارد وقتي جسم شناور بالا اوموسيستم اهرم محوري به سمت بالا رفته و مقدار بارندگي به وقت گرينويچ ثبت مي كند و لوله اي براي تخليه مي شود و شيب نمودار را در گراف نشان دهنده شدت بارندگي است در بارندگي به صورت رگبار تقريبا حالت عمودي داره وقتي بارندگي قطع شود نمودار افقي شده.
دستگاه آفتاب نگار:
كه ساعات آفتابي را در طول يك روز اندازه گيري كرده روي گراف مخصوص خودش ثبت كرده نحوه ي كار آن به صورت ذره بيني بوده كه بر اثر تابش آفتاب كار گراف را سوزانده كه اين گراف درجه بندي شده است و در فصول مختلف گراف هاي مختلفي استفاده مي شود مثلا در تابستان از گراف هاي بلند استفاده مي شود كه بستگي به زاويه ي تابش خورشيد داره و گراف كوتاه در زمستان مورد استفاده قرار مي گيرد.
تنظيم اين دستگاه با طول و عرض جغرافيايي منطقه انجام مي پذيرد.
تشت آمريكايي:
اين تشت ها معمولا داراي كد مخصوص به خود هستند كه به نام تشت تبخير شناخته
مي شوند داراي قطر
inch
54 بوده داراي چارك اندازه گيري كه لم آب را ثابت و شاخص اندازه گيري را ثابت نگه مي دارد. اين شاخص حالت و رتبه مانند داشته كه
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 66

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما