محل لوگو

ايمني-زيستي-80-ص


ايمني-زيستي-80-ص

نام فایل : ايمني-زيستي-80-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 55

حجم : 248 کیلوبایت


مقدمه:
در حاليكه فقط حدود 20 سال از توليد اولين گياه دست ورزي شده ژنتيكي در جهان مي‌گذرد، روند پذيرش، كاشت و توليد گياهان زراعي تراريخته بويژه در ده سال اخير به سرعت افزايش يافته است به طوريكه د سال 2003 بيش از 7/67 ميليون هكتار از اراضي زير كشت دنيا به زراعت گياهان تراريخته اختصاص يافته است.
درك مناسبي از مزاياي اين گياهان و نيز بررسي اين موضوع كه چرا زراعت گياهان تراريخته مورد استقبال جدي كشاورزان آمريكا و ديگر كشورهاي جهان قرار گرفته و همينطور چالش‌ها و نگراني‌هايي كه مصرف كنندگان توليدات گياهان تراريخته با آن روبرو هستند.
فصل اول
وضعيت فعلي محصولات تراريخته در جهان
اعتقاد بر اين است كه اولين رهاسازي محصولات تراريخته در سال 1994 در آمريكا صورت گرفت كه در مورد گوجه فرنگي بود. هر چند كه قبل از آن در سال 1993 كاشت توتون تراريخته (توتون بيان كننده ژن‌هاي پروتئين پوشي ويروس موزاييك توتون و ويروس موزاييك خيار) در سطح وسيعي در چين صورت گرفته بود. طبق آما
ISAAA
امروزه كل مساحتي كه در سراسر جهان به صورت تجاري به پرورش محصولات تراريخته اختصاص يافته است. حدود 175 ميليون هكتار در 16 كشور مختلف است كه اين معادل يك دهم كل زمين‌هاي حاصلخيز و در دسترس جهان مي‌باشد. در اين بين امريكا با 68 درصد و آرژانتين با 22 درصد بيشترين سهم را در توليد محصولات تراريخته دارا هستند. در بين محصولات ذرت تراريخته مخصوصا ذرت مقاوم به حشره بيشترين ميزان كشت را دارا بوده است كه بعد از آن پنبه تراريخته و كلزا داراي بيشترين سطح زير كشت بوده‌اند. همچنين 46 درصد از سوياي كشت شده سوياي تراريخته بوده است.
آخرين وضعيت محصولات تراريخته
آخرين وضعيت محصولات تراريخته جهان تا پايان سال2004
براساس گزارش
ISAA
سال 2004 سال ماقبل آخر از اولين دهه عمر تجاري محصولات تراريخته و به عبارتي محصولات بيوتكنولوژي است.
در سال 2004 براي نهمين سال متوالي سرعت رشد اين محصولات افزايش قابل ملاحظه‌اي داشته واز 15% در سال 2003 به 20% در سال 2004 رسيده است. براساس آخرين ارزيابي‌هاي انجام شده سطح زير كشت محصولات تراريخته از 7/67 ميليون هكتار در سال 2003 به 81 ميليون هكتار در سال 2004 رسيده است.
اين افزايش سطح زير كشت در 17 كشور جهان و شامل اشتغال 25/8 ميلوين كشاورز مي‌باشد.
نكته قابل توجه اين كه 90% اين افزايش بهره برداري مربوط به كشاورزان فقير كشورهاي توسعه يافته است كه از طريق كشت محصولات تراريخته درآمد خود را افزايش داده و گامي در جهت كاهش فقر برداشته‌اند.
مهمتريم محصولات تراريخته در سال 2004 شامل سوياي مقاوم به علف‌كش (4/48 ميليون هكتار)، ذرت
B.t
(2/11 ميليون هكتار) پنبه
B.t
(5/4 ميليون هكتار) و مابقي ذرت مقاوم به علف كش، كلزاي مقاوم به علف كش، ذرت
B.t
و مقاوم به علف عكش، پنبه
B.t
و مقاوم به علف كش و نهايتا پنبه مقاوم به علف كش مي‌باشند.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 57

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما