محل لوگو

انگور-و-سيب-20-ص


انگور-و-سيب-20-ص

نام فایل : انگور-و-سيب-20-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 22

حجم : 81 کیلوبایت


سيب
سيب در دنيا
مناطق عمده توليد سيب در جهان بين عرضهاي شمالي و جنوبي 30 تا 60 درجه قرار گرفته. بعنوان مثال به ترتيب در كشورهاي اروپاي غربي، آمريكا، اروپاي شرقي،‌كانادا،‌ژاپن، استراليا و آرژانتين كشت و توليد مي شود. در سال 2001 در بين كشورهاي جهان ده كشور هر كدام بيش از يك ميليون تن سيب توليد كرده اند كه در بين آنها چين در رتبه اول قرار دارد. بر اساس همين گزارش جمهوري اسلامي ايران بعنوان دهمين توليد كننده محصولات باغي شناخته و مدعي است حدود 4درصد از توليد سيب جهان در ايران توليد مي شود و مكان ششم را در دنيا به خود اختصاص داده است.
قرنهاست سيب در كشورايران كشت مي شود.مهمترين مناطق توليد سيب در ايران آذربايجان شرقي، غربي وسپس استان خراسان وتهران مي باشد.سيب وحشي ايران ازگونه پوميلا (
Pumila
) است.
سيب و اصلاح نباتات
تحقيقات در زمينه دستيابي به عملكرد بالا و كيفيت مطلوب منجر به كشت تعداد كمي از واريته ها در نقاطي از دنيا كه داراي شرايط اقليمي مشابه هستند شده است.
مطلوبترين واريته هاي كشت شده، واريته هاي گلدن دليشس، سيب قرمز (كه هر دو از آمريكا منشاء گرفته اند)، واريته هاي موستاو ( كه از ژاپن منشاء گرفته) و جرمني اسميت ( كه از استراليا منشاء گرفته ) در انگلستان مي باشد.
به منظور انطباق با نظام هاي پيشرفته كشت ضرورت دارد. متخصصين نسبت به اصلاح ارقام سيب اقدام نمايند. براي اين منظور بايد اساس ژنتيكي تنوع سيب شناسي و مقدار وراثت پذيري صفات ميوه آن تعيين شود. همچنين بايد از اهداف ويژه در برنامه هاي اصلاحي و عمليات زراعي در ارتباط با توليد سيب آگاهي داشت. آگاهي از واريته هاي معمول سيب و توجه به شناخت روش و زمان مورد نياز در اصلاح و ارزيابي نتايج بسيار حايز اهميت است.
خصوصيات گياهشناسي سيب
سيب از خانواده رزاسه يا فاميل رز است. برخي آن را به تيره مالوئيده و بسيار ديگر آن را در زير خانواده پوموئيده يا ميوه هاي پوم طبقه بندي نموده اند. سيب مهمترين ميوه درختي مناطق معتدله جهان است و در شمار درختان سردسيري معتدل و برگ ريز يا خزان كننده شناخته شده است. ار تفاع درختان سیب از 5/1 تا 8 متر مي باشد.
ريخت شناسي گل
گل واريته هاي سيب و نهالهاي بذري از نظر اندازه، شكل، گلبرگ و رنگ از سفيد تا صورتي تيره بسيار متفاوت هستند. گل ها از برگ توليد مي شوند و با آرايش گل آذين گرزن در روي ساقه كوچك قرار مي گيرند. هر گل شامل 5 گلبرگ سفيد معطر بعرض 5/2 تا4 سانتي متر يك كاسه گل شامل كاسبرگ و حدود 20 پرچم و مادگي 5 پرچه اي است.
سيستم گرده افشاني
از نظر گرده افشاني اكثر سيب ها دگرگشن هستند و لذا تمام واريته‌هاي آنها براي تشكيل ميوه به مقداري دگر گرده افشاني نياز دارند. در باغات اين عمل توسط حشرات انجام مي شود. در انجام تلاقي كنترل شده گرده توسط متخصصين اصلاح نباتات بر روي كلاله منتقل مي شود.
تشكيل ميوه
در ميوه سيب بخش ضخيمي كه شامل هيپانيتوم آبدار است. كاسبرگ و گلبرگ ها و پرچم ها از حاشيه هيپانيتوم منشاء مي گيرند.
تقسيم بندي واريته هاي سيب
بر اساس نوع مصرف:
1. دسري (
Dessery Ranety
) 2. پختني (
Culinary Varrety
)
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 62

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما