محل لوگو

انرژی-زمین-گرمایی-13-ص


انرژی-زمین-گرمایی-13-ص

نام فایل : انرژی-زمین-گرمایی-13-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 13

حجم : 933 کیلوبایت


استاد
مهندس مسافرتی
دانشجو
عقیل نوریان
استفاده از انواع انرژیهای نو چه مزیتهای را در بر خواهد داشت؟
استفاده از انواع پتانسیل موجود برای تامین نیاز رو به رشد انرژی
بالفعل نمودن تمام پتانسیل های منطقه ای برای تامین کالای انرژی به صورت منطقه ای
(Distributed Generation)

توجه به توسعه پایدار و گذار از توسعه مرسوم (توجه به فاکتورهای زیست محیطی)
استفاده از پتانسیل های تجدید شونده برای تولید انرژی
بدست اوردن فن اوری پایه مورد نیاز و عدم تکیه بر سوختهای فسیلی به عنوان تنها منبع تولید انرژی
بهره بردراي از انرژي زمين گرمايي برخلاف ساير انرژيهاي تجديدپذير محدود به فصل، زمان و يا شرايط خاصي نبوده و بدون وقفه قابل بهره برداري مي باشد.
همچنين قيمت تمام شده توليد برق در نيروگاههاي زمين گرمايي با برق توليدي از ساير نيروگاههاي متعارف (سوخت فسيلي) قابل رقابت بوده و حتي از انواع ديگر انرژيهاي نو به مراتب ارزانتر است. از اينرو طي سه دهه اخير نصب نيروگاههاي زمين گرمايي در جهان از رشد و توسعه چشم گيري برخوردار بوده است
انرژی زمین گرمایی
در حقيقت زمين منبع عظيمي از انرژي حرارتي مي باشد. هر چه به اعماق زمين نزديكتر مي شويم حرارت آن افزايش مي يابد بطوريكه اين حرارت در هسته زمين به بيش از پنج هزار درجه سانتيگراد مي رسد. اين حرارت به طريقه هاي متفاوتي از جمله فورانهاي آتشفشاني، آبهاي موجود در درون زمين و يا بواسطه خاصيت رسانايي از بخش هايي از زمين به سطح آن هدايت مي شود. در يك سيستم زمين گرمايي حرارت ذخيره شده در سنگها و مواد مذاب اعماق زمين بواسطه يك سيال حامل به سطح زمين منتقل مي شود. اين سيال عمدتاً نزولات جوي مي باشد كه پس از نفوذ به اعماق زمين و مجاورت با سنگهاي داغ حرارت آنها را جذب نموده و در اثر كاهش چگالي مجدداً به طرف سطح زمين صعود مي نمايد و موجب پيدايش مظاهر حرارتي مختلفي از قبيل چشمه هاي آب گرم، آبفشانها و گل فشانها در نقاط مختلف سطح زمين مي گردد
.
كاربردهاي انرژي زمين گرمايي
استفاده از انرژي زمين گرمايي به دو بخش عمده توليد برق، و استفاده مستقيم از انرژي حرارتي طبقه بندي مي گردد. استفاده از انرژي زمين گرمايي براي توليد برق بطور كلي در نيروگاههاي زمين گرمايي از انرژي سيال خروجي از چاههاي حفر شده جهت به چرخش درآوردن توربو ژنراتورها و در نتيجه توليد برق استفاده مي كنند. منابع زمين گرمايي با دماي بيش از 150 درجه سانتيگراد جهت توليد برق اقتصادي مي باشند. استفاده مستقيم به معناي بهره برداري بدون واسطه، از انرژي حرارتي سيالات زمين گرمايي است.
بطور كلي مخازن زمين گرمايي با دماي بين 65 تا 150 درجه سانتيگراد براي توليد برق (نيروگاه) داراي توجيه اقتصادي نمي باشد. در اين موارد از اين انرژي حرارتي آن بصورت مستقيم استفاده مي شود.
كاربردهاي استفاده مستقيم از انرژي زمين گرمايي عبارتند از: ايجاد استخرهاي شنا و مراكز آب درماني، گرمايش ساختمانها، استفاده هاي كشاورزي (زراعت گلخانه اي و دامداريها) پرورش آبزيان، فرايندهاي صنعتي وذوب برف در معابر
 
  
تا ریخچه استفاده از انرژی زمین گرمایی در دنیا
ايتاليا بعنوان اولين كشور جهان مي باشد كه در سال 1904 ميلادي توانست با استفاده از انرژي زمين گرمايي برق توليد نمايد. اين كشور هم اكنون با توان توليد معادل 800 مگاوات برق از جمله كشورهاي پيشرو در اين صنعت مي باشد.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 68

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما