محل لوگو

انتقال-داده-در-مخابرات-سيار


انتقال-داده-در-مخابرات-سيار

نام فایل : انتقال-داده-در-مخابرات-سيار

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 28

حجم : 351 کیلوبایت


انتقال سيار داده‌ها با فن‌آوري

ايراني
محققان گروه پژوهشي مخابرات پژوهشگاه نيرو موفق به طراحي و ساخت مودم راديويي باند فركانس
UHF
شدند كه امكان انتقال داده در حالت سيار و نيز بين نقاط زيادي را كه در ماطق شهري پراكنده‌اند از جمله سيستم ديسپاچينگ شبكه هاي برق (توزيع و فوق توزيع)، قرائت خودكار كنتورهاي برق ، آب و گاز از راه دور و ميان شعبه هاي بانكي و دفاتر مسافرتي را فراهم مي‌كند.
مهندس دولت جمشيدي، مدير گروه مخابرات پژوهشگاه نيرو و مجري اين طرح در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در مورد اين طرح گفت: نياز روز افزون به انتقال داده‌ها، اهميت بسيار زياد تجهيزاتي كه اين عمليات را انجام مي‌دهند آشكار مي‌كند كه عمده‌ اين وسايل مودم‌ها هستند كه در اين ميان مودم‌هاي راديويي براي انتقال داده از كانال‌هاي راديويي استفاده مي‌كنند.
وي در ادامه گفت: با توجه به مزاياي فراوان سيستم‌هاي راديويي براي انتقال دادن مثل هزينه كمتر، سهولت نصب و بهره‌برداري و همچنين كاربردهاي فراوان آنها، پژوهشگاه نيرو از سال 1379 طراحي و ساخت مودم راديويي در باند فركانسي
UHF
را آغاز كرد و پس از تحقيقات و كوششهاي فراوان مدل
NRM400
را به عنوان مودم راديويي باند فركانس
UHF
با عملكرد نيمه دو طرفه و با نرخ داده ارسالي 9600 بيت بر ثانيه، به عنوان يك جايگزين مناسب براي محيط‌هاي مخابراتي كابلي كه داراي قيمت بالايي هستند ارائه كرد.
وي در مورد ويژگي‌هاي اين مودم گفت: اين سيستم به صورت ويژه براي شبكه‌هاي تله متري و اسكادا و براي كاربردهاي نقطه به نقطه و نقطه به چند نقطه طراحي شده است و بيشتر پارامترهاي سيستم شامل محدوده فركانس،‌ توان خروجي فرستنده و نرخ بيت ارسالي به صورت نرم افزاري قابل تنظيم مي‌باشند و از اين طريق مي‌توان پارامترهاي مودم راديويي را متناسب با هر كاربردي، با توجه به مجوز فركانس اخذ شده، فاصله بين فرستنده و گيرنده و شرايط جغرافيايي آنها و نرخ داده ارسالي مورد نظر به راحتي با نرم‌افزار و بدون نياز به تغيير سخت افزاري تنظيم كرد.
مهندس جمشيدي در ادامه تصريح كرد: به دنبال انجام موفقيت آميز تست هاي عملكردي، محيطي و تست راه دور بر روي محصول اين پروژه، در سال 82 دانش فني مودم راديويي طراحي و ساخته شده در پژوهشگاه نيرو به شركت سازگان ارتباط واگذار گرديد. صنعتي كردن اين سيستم با همكاري بين پژوهشگاه نيرو و شركت سازگان ارتباط صورت پذيرفت و تمام آزمونهاي نوعي بر روي سيستم نهايي به مدل
SEM400
مطابق با استاندارد
ETS
300-113 در آزمايشگاه مرجع توانير با موفقيت انجام و گواهي كيفيت كالا توسط شوراي ارزيابي توانير براي اين محصول صادر شد.
وي گفت: از جمله ويژگي‌هاي اين مودم، انعطاف‌پذيري بالا به دليل مجهز بودن به ميكرو پروسسور، قابليت تنظيم فركانس كار، توان خروجي فرستنده و نرخ بيت ارسالي سيستم به صورت نرم‌افزاري، بازخواني وتنظيم پارامترهاي سيستم، تست لينك راديويي و ارسال و دريافت داده با استفاده از هر نرم‌افزار استاندارد پورت سريال، مجهز بودن به كدينگ تشخيص خطا (
CRC-16
) و تصحيح خطا (
FEC
)، فعال شدن خودكار فرستنده با ورود داده (
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 63

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما