محل لوگو

اعتياد-شناسايي-–علل-پيشگيري-12-ص1


اعتياد-شناسايي-–علل-پيشگيري-12-ص1

نام فایل : اعتياد-شناسايي-–علل-پيشگيري-12-ص1

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 17

حجم : 40 کیلوبایت


مقدمه
يكي از بلاهاي خانمان سوز كه آفتي بر پيكر جوامع بشري است مسئله مواد مخدر واعتياد مي باشد كه قدرت تفكر، خلاقيت، توان وكوشش وسازندگي را از انسان ها گرفته و بنيان خانواده واعتقاد و باورهاي ديني آنها ها را در معرض نابودي و از هم پاشيدگي قرار داده است ومتاسفانه روز به روز رو به گسترش است
-از ميكده تا ماتمكده ص 11و12
.
امروزه مسئله اعتياد به مواد و داروها چه به مواد مجاز و غيرمجاز، بصورت يك مشكل جهاني و فراگير در آمده است،آمارهاي منتشره ،از سوي سازمانهاي بين المللي، مخصوص سازمان بهداشت جهاني، كميته كنترل جهاني مواد مخدر و سازمان يونسكو حاكي از افزايش فزاينده مصرف اين مواد در سطح جهان است.بر هيچكس پوشيده نيست كه گسترش اين روند تيشه بر ريشه بنيادهاي اخلاقي، اقتصادي و اجتماعي يك جامعه مي زند و آن را از درون دچار فساد ميكند و در نهايت به انحطاط مي كشد.
-آموزش عمومي اعتياد ص 7و8
«به اين دليل هر ساله مبالغ هنگفتي ،صرف مبارزه با آن مي گردد و لي همچنان رقم باندهاي قاچاق مواد مخدر وتعداد معتادان افزايش مي يابد و سازندگي ها رو به وزندگي توانايي ها رو به ناتواني و ثروت ها رو به انهدام و نابودي مي رود و ميكده خيالي معتاد نيز به ماتمكده اي سرد مبدل مي گردد»
از اين رو، پي بردن به علل سوء مصرف داروها ومواد، به عنوان اولين قدم پيشگيري مطرح مي شود. حال اين معضل اجتماعي نيازمند مبارزه اي مستمر وهمه جانبه از ابعاد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، مذهبي،آموزشي و

.. را طلب ميكند.
آنچه مسلم است علاج واقعه قبل از وقوع بيش از هر راه حل ديگر با عقل سليم جور در مي آيد. در اين مقاله سعي شد تا از معناي اعتياد وانواع آن و زيان بهداشتي اقتصادي، اخلاقي و اجتماعي بحث گردد.
معناي اعتياد وانواع آن
اعتياد واژه اي است تازي از ريشه «عاد» و به معناي عادت كردن و خو گرفتن است.
-درآمدي بر واژه شناسي و جرم شناسي اعتياد ص 6
چنان چه عات كردن وخوگرفتن (به هر چه كه باشد) به نحو اتفاق افتد كه شرك كردن و دست برداشتن از آن به قول معروف موجب مرض گردد و با ناراحتي جسمي
c
روحي ورفتاري همراه شود اعتياد نام دارد و وابستگي تلقي مي شود.و عبارت مواد مخدر اصطلاحي است كه در سال 1338 در قانونگذاري و سازمان هاي مبارزه با اين مواد در ايران مورد استفاده قرار گرفته است و به تمامي موادي گفته ميشود كه برانسان اثر گذاشته و وابستگي جسمي ورواني به وجود مي آورند.
-از ميكده تا ماتمكده ص 17و19
مواد مخدر داراي انواع ومشتقات متعددي است كه تعداد شناخته شده آن حدود نوع 105مي باشد كه تعدادي از اين مواد داراي خواص مشابه ولي به طور كلي بنا به جهات مختلف قابل تقسيم بندي هستند.
چنان چه بعضي از دانشمندان اين مواد را از نظر وابستگي به دو طبقه تقسيم كرده اند:
موادي كه فقط وابستگي رواني ايجاد مي كند مانند حشيش وال.اس.دي و


2-موادي كه وابستگي رواني وجسمي ايجاد مي كنند مانند ترياك و مشتقات ان وسيگار
……
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 51

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما