محل لوگو

اطمينان-سازماني


اطمينان-سازماني

نام فایل : اطمينان-سازماني

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 2

حجم : 403 کیلوبایت


اطمينان سازماني
در كسب وكار
سيد حسين هويت طلب
cio@irmcg.com

سيد جعفر زنوزي
j.zonoozi@gmail.com

چكيده
حقيقت جامعه امروزي اين است كه اگر انسانها، احساس بهتري نسبت به كاري داشته باشند، موفقيتشان در آن كار بيشتر خواهد بود. سازمانها نيز از اين موضوع مستثني نيستند. زيرا اگر سازمانها اعتماد به نفس بيشتري داشته باشند، براي ادامه كار انرژي بيشتري مي‌‌‌گيرند و احتمال موفقيتشـــــان بيشتر مي شود. «گارتنر»، اطمينان سازماني(
BUSINESS CONFIDENCE
) را اينگونه تعريف كرده است: «يك مفهوم و فلسفه سازماني كه ازطريق تركيب و تعامل عواملي چون عملكرد سازمان و موقعيت رقابتي، فرهنگ سازماني، تمايلات و مقاومتها در مقابل تغيير و توان سرمايه گذاري سازماني، ايجاد مي‌شود».
سوال اساسي اين است كه عوامل ايجاد و افزايش اعتماد به نفس در سازمانها چيست؟ سازمانها چگونه اعتماد به نفس خودشان را افزايش دهند؟ و بالاخره از چه طريقي مي توانند، موفقيت خودشان را تضمين كنند؟ زيرا اطمينان سازماني، لزوما" ضامن موفقيت نيست، زيرا عوامل محيطي سازمان از جمله تهديدات محيطي يا فراهم نيامدن فرصتهاي محيطي مي توانند مانع اين موفقيت شوند.
در تحقيقي كه از ارديبهشت سال 1382 تا اسفند سال 1383 به طول انجاميد، با 971 سازمان بزرگ و موفق از 8 كشور اروپايي (بلژيك، فرانسه، آلمان، ايرلند، هلند، اسپانيا، سوئد و انگلستان) در زمينه هاي مختلف ازجمله، ارزيابي و تحليل عملكرد، فرهنگ سازماني، مشتري مداري ، مديريت استراتژيك، برنامه ريزي استراتژي، سرمايه گذاري و...، مكاتبه شد ومصاحبه به عمل آمد كه نتايج آن را در قالب موضوعات زير مي توانيد مطالعه كنيد. سازمانهاي مورد تحقيق در زمينه هاي توليدي، مالي، صادرات و واردات، خدمات و حتي كسب وكار الكترونيك فعاليت داشتند. نتايج تحقيق در قالب طراحي شاخص سنجش اطمينان و اعتماد به نفس كسب وكار سازماني به شكل مقايسه اي با توصيف مزايا و معايب ممكن در شرايط مختلف ارائه و درانتها، اثرات و راهكارهاي پيشنهادي براي سازمانهاي ايراني نيز توصيف مي شود. لازم به توضيح است كه در پاره‌اي از جملات اين مقاله، دو واژه «اطمينان سازماني» و «اعتماد به نفس در كسب و كار» معادل گرفته شده است.
مقدمه
اين يك حقيقت است كه هرچه انسان در رابطه با چيزي، احساس بهتري داشته باشد، احتمال موفقيتش در آن بيشتر است. سازمانها هم از اين قاعده مستثني نيستند. هرچه در باره خودشان، احساس خوبي داشته باشند، انرژي بيشتري گرفته و احتمالا" موفقيتشان نسبت به شركتهاي ديگر بيشتر خواهد بود. اما چه چيزي باعث ايجاد احساس اطمينان سازماني مي شود و سازمانها چه كنند كه اعتماد به نفس بيشتري كسب كنند؟ اطمينان در كسب وكار براي سازمانهايي كه توانايي بالقوه براي ارتقاي سطح عملكرد و كسب مزيت رقابتي در مقابل شركتهاي ديگر دارند، بسيار مهم است.
اطمينان در كسب وكار چيست؟
گارتنر، اعتماد به نفس در كسب وكار را اينگونه تعريف كرده است: «يك مفهوم و فلسفه سازماني كه ازطريق تركيب و تعامل عواملي چون عملكرد سازمان و موقعيت رقابتي، فرهنگ سازماني، تمايلات و مقاومتها در مقابل تغيير و توان سرمايه‌گذاري سازماني، ايجاد مي شود». تحقيق يادشده و نتايج آن كه ارائه شاخص اعتماد به نفس (
BCI
) در كسب وكار است، از دريافت و تجزيه و تحليل اطلاعاتي حاصل شده كه در طول زمان تحقيق بسختي دريافت شده است وبراي تصميم سازي و تصميم گيري مديران عالي و سازمانهاي امروزي در آينده بسيار مفيد است.
اطمينان سازماني در كسب وكار لزوما" منجر به موفقيت نمي شود. ممكن است عوامل بيروني مانع از موفقيت شوند و يا اساسا"، حس اعتماد به نفس اشتباه باشد. بديهي است كه موفقيت يك موضوع نسبي است و بستگي به اهداف سازمان در زمان خاص دارد. ارزيابي عملكرد بر مبناي اهداف سازمان، بخش كليدي مدل اعتماد به نفس در كسب وكار است كه در نمودار 1، ملاحظه مي كنيد. در اين مدل، گارتنر، پنج ناحيه كليدي كه بر سطوح اعتماد به نفس سازمان تاثير گذار هستند را معين كرده است. اين پنج ناحيه شامل عملكرد، مشتري مداري، فرهنگ، سرمايه گذاري و اقتصاد هستند. سازماني كه واقعا" اعتماد به نفس داشته باشد، سازماني است كه قادر به حداكثر كردن تواناييهاي خود است و برتمامي اين پنج ناحيه، كنترل ومديريت مؤثر ومستقيم داردوبين آنها تعادل ايجاد مي كند.
روش شناسي مدل
BC
اطلاعات به دست آمــــده از تحقيق يادشده با آمار و اطلاعات مربوط به اقتصاد كلان در آن كشور و حتي آن صنعت خاص مقايسه شده تا بتوان شاخص اعتماد به نفس هر سازمان را طراحي و تعريف كرد. شاخص اعتماد به نفس كسب وكار، وسيله اي را جهت ارزيابي تك تك سازمانها با استفاده از مجموعه مشتركي از پارامترها فراهم مي آورد و امكان مقايسه سازمانها را با يكديگر با شرايط ثابت ايجاد مي كند. در نتيجه سازمان مي تواند، زمينه هايي را كه باعث پيشرفت عملكردشان مي شوند را بشناسند.
چرا اطمينان سازماني؟
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 47

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما