محل لوگو

اداره-مخابرات-43-ص


اداره-مخابرات-43-ص

نام فایل : اداره-مخابرات-43-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 48

حجم : 104 کیلوبایت


مقدمه:
مخابرات به عنوان ارسال و دريافت خبر از دير زمان در اين كشور كهنسال رايج بوده است يعني از زمانهايي كه بشر بوسيلة دود و آتش و سپس بوسيلة نور و آئينه و يا پيك و چاپارد و تپه ها و ايستگاههاي بين راهي اخبار و اطلاعات مهم اجتماعي كشوري را به اقصي نقاط يك كشور و يا مابين كشورهاي همجوار ارسال و دريافت مي كرده اند.
اينك متجاوز از يك قرن از زماني كه مخابرات جديد برقي در ايران شروع به كار نمود مي گذرد اين امر باب معرفي تلگراف مورس از سال 1236 و سپس ارتباط تلفني مابين تهران و شهر ري در سال 1266 آغاز گرديد.
پيشرفت و دستاوردهاي علمي بشر در زمينه مخابرات و الكتريستيه و الكترونيك و ديجيتال دگرگوني در صنعت مخابرات ايجاد نمود كه امروزه انواع سرويسهاي مخابراتي با كيفيتهاي عالي با نرخ هاي ارزان مي تواند در دسترس دورافتاده ترين نقاط كشورها قرار گيرد در كشور ما ايران اين تحولات صنعت مخابرات ادامه داشته بطوريكه استفاده از انواع تكنيكهاي مخابراتي بي سيم مورد نظر بوده و اين امر مخصوصاً بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران براي ايجاد امكانات و سرويسهاي مخابراتي در روستاها و نقاط دورافتاده كشور از اهميت والائي برخوردار گرديده است.
اكنون با استفاده از مراكز خودكار تلفن و كابلها و شبكه هاي ارتباطي بين شهري كه شامل شبكه هاي مايكروويو، كارير،
HF,VHF,UHF,PEM
و نيز تجهيزات تلفن خودكار بين شهري و بين الملل و ارتباطات ماهواره أي مي باشد. امكان برقراري ارتباط تلفني، تلكس، انتقال اطلاعات و انتقال برنامه هاي تلويزيوني، سرويسها و خدمات ديگري از قبيل كانال هاي اجاره اي، كابل و سيمهاي اختصاصي و اجاره أي و غيره نيز در اختيار هموطنان قرار داده شده است.
فصل 1
اهميت ارتباطات در جهان
امروزه مي دانيم كه ارتباطات در جهان حرف اول را مي زند و در صورتيكه هرگونه اشكال و يا وقفه أي در اين امر بوجود آيد بسياري از كارها مختل و انجام نمي شود در جهاني كه هر روز از روز قبل با سرعت غير قابل تصور دستگاههائي توسط اغلب كشورها ساخته مي شود و اطلاعات بصورت برق آسا در اقصي نقاط دنيا پخش مي شود اهميت ارتباطات قوي برخوردار هستند و اغلب در اين كشورها كه بطور نمونه عنوان گرديد روز به روز علم ارتباطات رو به پيشرفت مي باشد بطوريكه در زمان حاضر اطلاعات با ارتباط يك خط تلفن بصورت فاكس از آنطرف جهان به اين طرف جهان فرستاده مي شود كه بشر بتواند خيلي سريع با بكارگيري اطلاعات در جهت اهداف خود و ديگران سريعتر به آن اهداف برسد.
اهميت ارتباطات در ايران
در ايران مسأله ارتباطات از اهميت خاصي برخوردار است زيرا از طريق همين مقوله است كه تحولات عظيمي در كشور بوجود مي آيد اما بايد عنوان نمود كه سيستم ارتباطي كشور در مقايسه با سيستم هاي موجود در جهان بخصوص كشورهاي پيشرفته در سطح پائينتري قرار دارد و همگام با پيشرفت صنعت ارتباطات جهاني حركت نمي كردند و علت اينكه بطور كلي مسائل مالي و نبودن تخصص صنايع جديد و بسياري مسائل ديگر است كه بايد با درايت و تفكر عميق بتدريج مرتفع گردد.
طبقه بندي واحدهاي مختلف اداره مخابرات:
شركت مخابرات يك شركت دولتي است كه زير نظر وزارت پست و تلگراف و تلفن فعاليت مي كند بالاترين مقام اداري آن وزير پست و تلگراف و تلفن مي باشد و نحوة ادارة آن بصورت شركتهاي دولتي مي باشد كليه درآمدهاي حاصله به حساب خزانة دولتي واريز مي گردد و كليه هزينه ها از رديف هاي مصوب تأمين اعتبار مي‌گردد.
واحدهاي ادارة مخابرات بطور كلي از دو نوع واحد فني و واحد اداري تشكيل يافته كه رئيس اداره در رأس هر يك قرار دارد كه بصورت زير تشريح شده است.
واحد اداري:
واحد فني:
1ـ واحد حسابداري
1ـ واحد سوئيچ
2ـ واحد امور مشتركين
2ـ واحد شبكه نگهداري
3ـ واحد آبونمان
3ـ واحد واگذاري خطوط
4ـ دبيرخانه
4ـ واحد
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 67

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما