محل لوگو

آموزش-ژيمناستيك-30-ص


آموزش-ژيمناستيك-30-ص

نام فایل : آموزش-ژيمناستيك-30-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 27

حجم : 1850 کیلوبایت


آموزش ژيمناستيك
اهداف كلي
-از نظر فعاليتهاي روان – حركتي ژيمناستها سعي مي كنند مهارتهاي مختلف ژيمناستيك را كه مربي براي آنها درجلسات تمرين آموزش داده را به نحو احسن انجام دهند .
-از نظر شناخت و درك ژيمناستها كوشش مي كنند با پاسخ دادن صحيح به سوالاتي كه مربي ژيمناستيك درباره فنون مختلف از آنها ميكند دانش خودشان را نشان دهند .
-از نظر جنبه هاي عاطفي ژيمناستها سعي مي نمايند تاتوانايي خودشان در :
- كنترل احساسات در زير فشار روحي
-صفات نيك مردانگي
-وفاداري به تيم
-قبول مسئوليت
-بعهده گرفتن رهبري
-و احترام به تصميمات مسئولين را به نحو احسن نشان دهند.
اهميت ورزش ژيمناستيك
طبق بررسيهاي مختلفي كه تا كنون بعمل آمده است چنين استنباط مي شود كه ورزش ژيمناستيك در مقايسه با ساير رشته يكي از ورزش هايي است كه به كليه خواست ها و نياز هاي انساني به لحاظ پرورش قواي جسماني و رشد فكري كمك موثري مي نمايد . وجود اسبابهاي گوناگون در ژيمناستيك ضمن كمك به علاقه مندان در فراگرفتن مهارتهاي مختلف موجبات وزمينه تقويت كليه عضلات ، مفاصل و ارگانهاي مختلف بدن ژيمناستيك را فراهم مي كند.
اين ورزش به علاقه مندان اين امكان را مي دهد تا آنها به طور طبيعي و به تدريج فشار بيشتري روي ماهيچه هاي مختلف بدنشان بياورند . اجراي حركات اين ورزش ضمن ايجاد هماهنگي بيشتر بين عصب وعضله و ماهيچه هاي بدن باعث مي شود تا نيرو ، تعادل ،انعطاف ، قدرت ، چابكي و استقامت خصوصا درقسمت بالاي بدن ژيمناستيك افزاي يابد .
همچنين به ژيمناست ها اين امكان را ميدهد تا انها بتوانند در موقعيتهاي مختلف بدن خود را به نحو شايسته اي كنترل نموده و به عكس العمل و تصميم گيري سريع در مواقع ضروري و شناخت حدود توانايي جسمي و ايجاد حس اعتماد به نفس كمك بسزايي مي نمايد.
مختصري از دانستنيهاي ژيمناستيك
كلمه
Gymnastic
ژيمناستيك يك كلمه يوناني است كه ترجمه آن به فارسي هنر لخت مي باشد . از چهار هزار سال پيش نوعي ژيمناستيك در چين متداول بوده كه از ان براي آماده نمودن جوانان جهت جنگ و همچنين بهبود بعضي از ضايعات بدني استفاده ميكردند .
يونانيها حركات و عمليات ورزشي را با وسايل ابتدايي و موجود انجام مي دادند در صورتي كه روميها روي وسايل كار مي كردند .
موقعي كه دولت روم ضعيف شد مردم معمولي ديگر از خود رغبتي به ژيمناستيك نشان ندادند وفقط سربازان ژيمناستيك تمرين مي كردند و همچنين عده اي عمليات ژيمناستيك را در سيركها و براي امرار معاش به نمايش مي گذاشتند.
تا آغاز دوره رنسانس هيچ علاقه اي جهت پيشرفت اين ورزش نشان داده نشد تا بالاخره مركولياليس ايتاليايي كتاب مفيدي درباره هنر ژيمناستيك انتشار داد و سپس اين ورزش به تدرجي در بيشتر كشورهاي اروپايي مانند آلمان ، دانمارك ، فرانسه و سوئيس و غيره رونق يافت .
جان بيس دو اولين اروپايي بود كه تمرينات مدو.ن شده ژيمناستيك را تدريس نمود سپس جان گوتش موتس (1839-1759) اولين فردي بود كه كتابي در باره ژيمناستيك جديد در سال 1792 چاپ و منتشر نمود و به پدر بزرگ ژيمناستيك معروف شد .
در سال 1842 قبل از مرگ جان ، ژيمناستيك در مدارس آلمان رايج گرديد ؛تشك براي اولين بار در كوپنهاك دانمارك موقعي كه به مدرسه نظامي دائر گرديد به كار برده شد .
پر هندريك لينگ ( 1839-1779) شاعر سوئدي يكي ديگر از افرادي بود كه براي گسترش ژيمناستيك زحمت كشيد او ضمن قبول روش هاي اموزشي ( فرانز ناجتگال ) دانماركي بر اجراي صحيح حركات و عمليات ورزشي در زمان معين تاكيد داشت . در حقيقت لينگ تحقيق علمي در تربيت بدني را پايه گذاري نموده و معتقد بود كه اگر يك نفر بخواهد با ورزش ژيمناستيك بدن شخصي را به طور دلخواهي بسازد پس لازم است كه او بدن انسان را از نظر آناتومي و فيزيولوژي نيز بشناسد .
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 92

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما