محل لوگو

آفات-برنج-16-ص


آفات-برنج-16-ص

نام فایل : آفات-برنج-16-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 12

حجم : 1373 کیلوبایت


فصل اول : آفات برنج
مقدمه
برنج از مهم ترين غذاي اصلي مردم كشور ماست و از نظر اهميت پس از گندم در مرحله دوم قرار دارد .
بر اساس آمار وزارت كشاورزي سطح زير كشت اين محصول حدود ششصد هزار هكتار است كه نزديك به 75% آن در استانهاي مازندران ، گيلان وگلستان قرار دارد . محصول ساليانه برنج سفيد در كشور به حدود 650/1 هزار تن برآورد شده است كه در حال حاضر نزديك به 75 درصد نياز داخلي را تامين مي نمايد . با توجه به رشد سالانه 5/1 درصدي افزايش جمعيت ميزان جمعيت در بيست سال آينده به يكصد ميليون و نياز داخلي به برنج سفيد نيز به حدود 500/3 هزار تن در سال خواهد رسيد . و در آن صورت بايد با توجه به توليد 650/1 هزار تن سالانه برنج در داخل كشور ، نزديك به 55 درصد نياز داخلي از طريق برنج وارداتي از خارج تامين گردد .
در كشور ما به دليل كمبود آب ، امكان افزايش سطح زير كشت بسيار محدود است لذا براي جلوگيري از خطر افزايش واردات برنج از خارج ، ضمن توجه بيشتر به كشت ارقام پرمحصول لازم است در زمينه كاهش ضايعات ، به ويژه ضايعات ناشي از حمله آفات ، بيماري و علفهاي هرز برنج اقدامات عملي و موثر انجام گيرد .
در اين راستا ضروري است كه كارشناسان و مروجين كشاورزي مستقر در مناطق با شناخت كافي از عوامل كاهش دهنده محصول به ويژه آفات ، بيماريها و علفهاي هرز ، با بهره گيري از نتايج تحقيقات انجام يافته و دستورالعملهاي اجرايي ، به آموزش و راهنمايي كشاورزان پرداخته و همراه با آنها با عوامل ياد شده مبارزه نمايند .
عوامل مهم كاهش دهنده محصول
در ميان عوامل كاهش دهنده محصول ، آفات ، بيماريها و علفهاي هرز نقش اساسي دارند.
الف – آفات
آفات برنج با توجه به اينكه در مزرعه يا انبار موجب خسارت مي گردند به دو گروه آفات مزرعه و انبار تقسيم مي شوند .
1-آفات در مزارع
اگر چه تعداد اين آفات در سراسر جهان نسبتاًٌ زياد و به بيش از بيست مورد مي رسد ولي در مزارع برنج ايران در حال حاضر از ده گونه كمتر است كه بعضاًٌ به غير از برنج به محصولات ديگر مانند ذرت و گندم نيز خسارت وارد مي نمايد . اين آفات شامل :
مگس خزانه
Ephydra afghanica

كرم ساقه خوار معمولي برنج
chilo supressalis

كرم ساقه خوار آسيايي يا ساقه خوار زرد برنج
Trypoyza inscertulus

كرم ساقه خوار نيشكر
sesamia. Nonagroides

كرم برگ خوار سبز برنج
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 64

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما