محل لوگو

آشنايي-بيشتر-با-SWIFT-90ص


آشنايي-بيشتر-با-SWIFT-90ص

نام فایل : آشنايي-بيشتر-با-SWIFT-90ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 57

حجم : 195 کیلوبایت


پ-2

1-2-1 مقدمه
در بخشهاي پيشين با مفاهيم گوناگوني از تجارت الكترونيكي آشنا شديم. در اين قسمت با يك كاربرد وسيع شيوه از معاملات تجاري بيشتر آشنا مي شويم. بي شك معاملات تجاري در سطح بين المللي و داخلي مستلزم رد و بدل شدن سريع و مطلوب مبادلات پولي و بانكي مي باشد.
امروزه در تجارب جهاني استفاده از شبكه هاي الكترونيكي براي انجام دادن اين تبادلات رواج فراوان دارد از مؤثرترين و فراگيرترين اين شبكه ها، شبكه
SWIFT
مي باشند.
SWIFT
مخفف عبارت زير
(Society for Financial Telecommunication Worldwide Interbank)
است. اين شبكه تبادلات بانكي را تحت نظام
EC
انجام درآورده و داراي ويژگيها و محاسن گوناگوني مي باشد. استفاده از شبكه
SWIFT
در مؤسسات بانكي و مالي در اكثر كشورهاي جهان رواج گسترده اي دارد. در ادامه اين قسمت به شرح مبسوطي از اجزاي مختلف
SWIFT
مي پردازيم.
پ-2-2 تاريخچه
بعد از پايان جنگ جهاني دوم، براي جارت، اقتصاد جهان سرفصل جديدي گشوده شد. كشورها بعد از جنگ براي بازسازي خسارت هاي جنگ تلاش جدي را آغاز نموده و چرخ توليد و تجارت با سرعت زيادي به حركت درآمد. به تناسب افزايش داد و سندهاي تجاري، حجم پرداختهاي پولي و مبادلات مالي اين كشورها سير صعودي پيدا كرد. در اوايل دهه 60 ميلادي حدود 60 بانك بزرگ از كشورهاي اروپاييي و آمريكايي كه سهم بيشتري از تجارت جهاني را دارا بودند، تصميم گرفتند براي كاهش هزينه هاي داد و ستدهاي مالي و رد و بدل كردن اطلاعات بانك چاره انديشي كرده و مبادلات بين بانكي را به نحوي در سايه پيامهاي الكترونيكي استاندارد، مكانيزه كنند. لذا در دسامبر سال 1967 هفت بانك برجسته كشورهاي آمريكا، انگلستان، فرانسه، سوئيس، اتريش، هلند و دانمارك تحقيقات را در اين زمينه آغاز نموده و نتيجه تحقيقات خود را در ماه مي سال 1972 انتشار دادند كه با پذيرفته شدن اين نتايج در ماه مي سال 1973 مؤسسه
SWIFT
با عضويت 239 بانك از 15 كشور جهان در بروكسل تاسيس گرديد. شايان ذكر است هزينه هاي مطالعات مذكور توسط 73 بانك اروپايي و آمريكايي در سال 1971 تقبل گرديده بود.
پس از پايان مراحل قانوني تأسيس، خريد تجهيزات، نصب و راه اندازي شبكه سوييفت در ماه مي سال 1977 رسماً شروع بكار كرد. در اين مرحله تعداد اعضاي شبكه 518 بانك از 230 كشور بوده و امروزه اين شبكه با عضويت 6000 بانك و مؤسسه مالي از 163 كشور جهان در حال فعاليت است و روزانه حدود 5/3 ميليون پيام از طريق اين شبكه فرستاده مي شود.
مركز اصلي شبكه سوييفت در كشور بلژيك بوده و كشورهاي آمريكا، هلند، انگليس و هنگ كنگ بعنوان پشتيباني اعضا فعاليت دارند.
پ-2-2-1 مصرف كننده هاي سوييفت
مشتري هاي شبكه سوييفت را از نظر نوع استفاده مي توان به دو گروه تقسيم كرد:
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 68

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما