محل لوگو

آناناس-40-ص


آناناس-40-ص

نام فایل : آناناس-40-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 31

حجم : 603 کیلوبایت


آناناس
ديد كلي
اين درخت جزو خانواده گياهاني است كه برگهاي نيزه اي و خشك دارند كه روي هم قرار گرفته و يك مجراي باريك( گلدان) را تشكيل مي دهند. اين گياهان روي شاخه هاي بلند مي رويند و از مواد معدني حاصل از مواد آالي مرده گياه كه در مجراي باريك جمع شده است تغذيه مي كنند .
درحقيقت پرورش آناناس به منظور توليد ميوه آن است و بعضي از انها زيباترين گياهان گلداني را تشكيل مي دهند . زادگاه اين گياه برزيل است . برگهاي خاردار و چرم مانند پشت سر هم است بطوري كه در وسط برگها حفره اي بوجود مي آيد كه شاخه گل دهنده از همان محل ظاهر ميگردد. بريا ميوه دادن 3 تا 4 سال وقت لازم است و پس از ظهور و رسيدن ميوه آن اندام گيه به تحليل رفته و خشك مي شود و هماهنگ با اين خشك شدن يا جوشها از كنار پايه مادري شروع به ظهور مي نمايند كه منبع اصلي تكثير هستند.
نازهاي آناناس:
نور:
اگر چه بهترين نور براي اين گياه نور كامل است لي در نيم سايه هم قابل نگهداري است .
دما:
بهترين درجه حرارت براي حفظ رنگها 18-21 درجه سانتيگراد است .
آبياري:
اجازه دهيد سطح خاك گلدان در زمان بين دو آبياري خشك شود . در تابستان هفته اي يكبار ودر زمستان هرده روز يكبار آبياري كافي است .
رطوبت:
گياه رطوبت دوست است. در تابسان دو بار در هفته و در زمستان يكبار در هفته غبار پاشي نماييد . در روزهاي گرم و خشك تابستان غبارپاشي بيشتري توصيه ميشود .
تغذيه:
كوددهي يكبار در هفته در بهار و تابستان بخصوص با ظاهر شدن ميوه توصيه مي گردد .
خاك مناسب:
كمپوست (بقاياي مواد گياهي و صنعتي) بهترين محيط براي رشد ريشه اين گياه است.
تعويض گلدان:
تعويض گلدان دو بار لازم است . اولين بار 3 ماه پس از كاشت پاجوش در گلدان و دومين بار يكسال پس از تعويض اول انجام مي گيرد . گلدان را خيلي بزرگ اتخاب نكنيد و توجه نماييد كه خاك بايدكاملا سبك باشد . پوشيدن دستكش لاستيكي در زمان تعويض گلدان به علت تيزبودن تيغهاي كنار برگها لازم است
.
تميز نمودن برگها:
برگها را با اسفنج خيس پا كنيد توجه نماييد كه مواد برق كننده شيميايي روزنه ها را مسدود مي نمايد .
تكثير:
گياه پس از ميوه دادن ، خشك و به جاي آ جوانه هاي تازه اي به نام پاجوش يا پا گياه از كنار بوته ها ظاهر ميگردد . با ظهور پاجوشها و گذشت چند روز از شروع پژمردگي گياه مادري ، گياه را از گلدان خارج و به آرامي پاجوش را با كارد كاملا تيز از مادر جدا و در گلدان كوچكتري كاشت نموده و آبياري كنيد
عوارض و درمان آناناس:
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 61

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما