محل لوگو

مكانيك-مقدماتي-243-ص


مكانيك-مقدماتي-243-ص

نام فایل : مكانيك-مقدماتي-243-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 179

حجم : 1058 کیلوبایت


مكانيك مقدماتي
تمام حركات و تغييرات در آنها از طريق نيروها انجام مي شوند. ايجاد تغيير در نيروي موثر بر روي يك جسم براي حركت دادن آن جسم از وضعيت ساكن يا براي تغيير سرعت و يا جهت حركت آن جسم ، لازم و ضروري است. ميزان تغيير در سرعت و يا جهت حركت يك جسم كه در اثر عمل يك نيرو ايجاد مي شود، به بزرگي (اندازه) و جهت آن نيرو بستگي دارد. ارتباط مستقيم و كاملي بين تغيير يك نيرو و تغيير در حركت وجود دارد ، كه نيوتن اين ارتباط را در سنجش بنام قوانين حركتي سه گانه نيوتن توضيح داده است. حركت در بدن انسان بوسيله دستگاه عضلاني- اسكلتي و تحت نظارت و كنترل سيستم عصبي انجام مي شود. براي درك ارتباط بين نقش و ساختار دستگاه عضلاني- اسكلتي، آگاهي از قوانين حركتي نيوتول و ديگر مفاهيم اساس مكانيك بخصوص سينماتيك و سينتيك ضروري است.
مكانيك
(Mechanics)
علمي است كه نيروهاي موثر بر روي اجسام مختلف و اثراتي كه اين نيروها بر روي حركت، اندازه شكل، و ساختمان اين اجسام دارند را مورد مطالعه قرار مي دهد. بيومكانيك
(Biomechanics)
به مطالعه و بررسي نيروهاي داخلي و خارجي موثر بر روي بدن انسان و اثراتي كه اين نيروها بر روي حركت، اندازه شكل و ساختار بدن انسان دارند، مي پردازد. مثلا هنگام ضربه زدن به يك توپ، عضلات بدن شما براي تنظيم و كنترل حركت در مفاصل، كشش روي استخوانهاي پا ايجاد كرده، طوري كه شما مي توانيد در وضعيت سر پا باقي بمانيد و پاي ضربه زننده ، خود را به سمت توپ تاب دهيد.
علم مكانيك به دو شاخه تقسيم مي شود: سينماتيك
(Kinematics)
و سينتيك
(kinetics)
.
سينماتيك (توصيف حركت):
شاخه اي از علم مكانيك است كه حركت اجسام را توصيف كرده به علت و چگونگي پيدايش آنها سروكار ندارد. مثلا در يك حركت فاصله اي كه توپ طي مي كند (مسافت)، سرعتي كه يك توپ بخود مي گيرد و يا يكنواختي و يا تغيير حركت توپ (شتاب)، در حيطه سينماتيك بررسي مي شوند.
سينتيك (جنبش شتابي حركت):
شاخه اي ديگر از علم مكانيك كه نيروهاي موثر بر روي اجسام را توصيف مي كند بعبارت ديگر ، يك تجزيه و تحليل سينيكي، علت سينماتيكي حركت انجام شده را توصيف مي كند. مثلا تجزيه و تحليل سينتيكي حركت ضربه زدن به يك توپ، نيروهاي وارده بر عضلات و مفاصل را در خلال عمل ضربه زدن و نيروهاي اعمال شده بين پاها و توپ توصيف مي كند. سينماتيك با مسير و جهتي كه يك جسم حركت مي كند را توصيف كرده در صورتي كه سينتيك نيروهاي موثر بر روي آن جسم را توصيف مي كند.
حركت نسبي:
حركت را عمل يا روند تغيير حالت يا تغيير محل نسبت به نقطه مورد نظر تعريف مي شود. مثلا شخصي كه در اتومبيل در حال حركت نشسته، شب به اتومبيل در حالت سكون ولي نسبت به اشياء بيرون از اتومبيل در حال حركت است كه البته حركت نسبي دو شيي در حال حركت به سرعت نسبي ايشان بستگي دارد.
نكته:
در برخي منابع به سينماتيك ، كينماتيك و بجاي سيتميك، از واژه كيتميك استفاده مي شود.
علت حركت:
عالي كه باعث ايجاد حركت به اشياء و اجسام مثل ضربه به توپ باراك يا پا يا دست و حركت توپ مي شود. كه به اين عامل نيرو
(force)
شي غلبه كند، اگر مقدار اين نيرو كمتر از مقاومت شي باشد. حركتي بوجود نمي آيد مثل موقعي كه با دست به ديوار محكم فشار مي آوريم ولي اگر ميران نيروي بيشتر از مقاومت شي باشد باعث حركت آن مي شود.
البته در مورد سينتيك و قوانين حاكم بر آن در قسمت نيرو بحث مي شود.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 70

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما