محل لوگو

مصدومیتها-در-ورزش-بسکتبال-16-ص


مصدومیتها-در-ورزش-بسکتبال-16-ص

نام فایل : مصدومیتها-در-ورزش-بسکتبال-16-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 14

حجم : 180 کیلوبایت


مصدومیتها در ورزش بسکتبال
مصدومیت درحین بازی
بسکتبال ورزش مفرح و پر هیجانیست که البته در کنار آن برای سلامتی نیز بسیار مفید است، اما مصدومیتهای ناشی از همین ورزش مفرح و پر نشاط هم در پاره ای از موارد برای بازیکنان بسیار خطرناک و دردسر ساز می شود و گاها" موجب میشود که بسکتبالیستها تا مدتها از ورزش کردن باز بمانند.
این ورزش پر طرفدار پزشکان و محققان ورزشی را بر آن داشت که دستورالعمل هایی ساده را برای کسانی که در هنگام بازی مصدوم می شوند در قالب مقالاتی متعدد در اختیار عموم قرار دهند.
محبوب ترین ورزش آمریکاییها
بسکتبال یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزشهای قاره پهناور آمیکا بوده و در طول مدت زمان کوتاهی توانسته جای خود را در میان مردم سراسر جهان باز کند و از این جهت حائز اهمیت است. هر ساله شمار زیادی از بازیکنان خارجی حرفه ای بسکتبال از کالج های مختلف به این کشور می آیند و شمار بازیکنان تیم های بسکتبال را افزایش میدهند. در این میان مشارکت زنان در این ورزش پر تحرک در طی سالهای اخیر و وخصوصا" از 5 سال پیش پس از ایجاد "انجمن و آکادمی ملی زنان بسکتبالیست" روند روز افزونی داشته است.
مقاله ای که در ادامه توجه شما را در چندین بخش مختلف به خواندنش جلب می کنیم توسط جمعی از پزشکان و متخصصان سلامتی آکادمی پزشکی آمریکا نوشته شده که میخواهد به زبان ساده برای شما انواع مصدومیت ها ناشی از این ورزش و شیوه های مراقبتی را توضیح دهد. اینکه چطور بازی کنیم تا کمتر مصدوم شویم و در صورت بروز این عارضه چطور با آرامش تمام به درمان بپردازیم.
تشخیص و مدیریت مصدومیت های پزشکی چه در موارد بحرانی و چه در موارد عادی، نیازمند حداقل دانش و اطلاعات پایه ای در زمینه پزشکی – ورزشی است چرا که به هر حال هر مصدومیتی به نحوی با بیوشیمی و بیومکانیک بدن انسان مرتبط است. کششهای افقی بدن، شروع های ناگهانی بازی بدون گرم کردن و حرکت های پرتابه ای که لازمه بسکتبال است بازیکنان این رشته در برابر درصد زیادی از مصدومیتها آسیب پذیر می کند.
مصدومیتهای قوزک پا
صدمه دیدن رباط پا
رگ به رگ شدن و کشیدگی رگهای مچ پا از شایع ترین مصدومیتهای همه ورزشهاست. از آنجاییکه در بسکتبال از حرکات پرشی بیش از از سایر ورزشها استفاده می شود در نتیجه معمول و رایج ترین مصدومیت بسکتبالیستها همین رگ به رگ شدن مچ پاست. بیش از 80 درصد مصدومیتهای مچ پا ناشی از کشیدگی و پارگی رباطی می باشد.
حداقل 65 درصد مصدومیت های مزمن مچ پا و دردهای هنگام راه رفتن، پریدن و یا دویدن ناشی از همین پارگی رباط هاست که به مرور زمان کهنه شده و فرد باید تحت توانبخشی و درمانهای دراز مدت قرار بگیرد. متعاقب اینچنین مصدومیتهای حساس پا تمرینات آمادگی و فیزیو تراپی و دستگاه درمانیهای مختلف از موارد ضروری درمان است. حتی فرد مصدوم میتواند شخصا" بعضی از این درمانها را در منزل و به تناوب پیگیری کند.
از آنجایی که پارگی رباطهای مچ پا از رایج ترین نوع مصدومیت بسکتبال است، بنابراین بازیکنان به دفعات در هر هفته به آن دچار می شوند که اگر اصولی و علمی درمان نشوند در آینده به مشکل بر خواهند خورد.
التهاب تاندون چرخاننده سر دست
(
Rotator cuff tendonitis
)
صفحه قبلی
آسیب

شناسی
صفحه

اصلی
 چرخاننده سر دست شامل عظلات و تاندون هایی است که از تیغه شانه(
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 117

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما