محل لوگو

مصالح-ساختماني-41-ص


مصالح-ساختماني-41-ص

نام فایل : مصالح-ساختماني-41-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 30

حجم : 139 کیلوبایت


مقدمه
به موازات پيشرفت صنعت و فن آوري مصالح ساختماني هر روز متنوع تر مي شود و كمتر ممكن است در يك سال چندين نوع مصالح جديد ساختماني به بازار عرضه نگردد . اين مصالح ممكن در اسكلت اصلي ساختمان مورد استفاده قرار گيرد يا به عنوان مواد تكميلي و تزييني به كار رود . بعضي از مصالح ساختماني را مي توان مصالح نتي ناميد كه سالهاست مورد استفاده قرار مي گيرند تنها ، فن آوري جديد طرز به كاربردن و محافظت و افزايش مقاومت آنها را مورد مطالعه قرار مي دهد تا اگر نقصاني در به كاربردن اين مصالح وجود داشته باشد مرتفع سازد و با پيشرفت فن آوري ، هر روزه مصالحي تهيه و به صورتهاي مختلف در ساختمانها مورد استفاده قرار مي گيرند .
انواع مواد و مصالح ساختماني ‌
مصالح ساختماني گاهي به همان صورتي كه در طبيعت يافت مي شوند فقط با شكل دادن مورد استفاده قرار مي گيرند و گاهي ، از تركيب آنها با يكديگر مصالح جديدي به دست مي آيد مثل سيمان كه از تركيب سنگ آهك و خاك رس به كمك حرارت حاصل مي شود يا گچ و آهك كه از پختن سنگ گچ و سنگ آهك بدست مي آيد. اخيراً مواد و مصالحي از تركيبات شيميايي و به روشهاي صنعتي به دست آمده است مثل
P.V.C
، پلي يورتان ، كه به مرور جاي مصالح طبيعي را خواهند گرفت چنانكه در بعضي موارد در قطعات پيش ساخته گچي و يا بتوني از الياف مصنوعي نيز استفاده مي گردد.
كانيها
چون كانيها واحدهاي سازنده سنگها هستند ، بايد قبل از سنگها مورد بررسي قرار گيرند به طور كلي مي توان گفت كاني يا مينرال جسم جامد طبيعي همگن و متبلوري است كه داراي منشأ غير آلي است و داراي تركيب شيميايي مشخص و ساختمان اتمي منظمي مي باشد. بلورهاي مصنوعي كه در صنعت جواهر سازي تهيه مي شود و كربنات كلسيمي كه بوسيله بدن جانوران دريايي ترشح مي گردد جزء كانيها نيستند.
سختي
مقاومت هر كاني در مقابل خراشيدن يا ساييده شدن را سختي آن گويند و اگر جسمي جسم ديگر را خراش دهد از آن سخت تر است.
الماس سخت ترين و گرافيت نرم ترين كانيهاست و اين امر به پيوند ملكولي آنها مربوط است.
سنگها
سنگها اجسام طبيعي سخت شده اي هستند كه از يك يا چند كاني بوجود آمده اند . انواع سنگها عبارتند از : سنگهاي آذرين ـ سنگهاي رسوبي ـ سنگهاي دگرگون شده و سنگهاي آذر آواري
سنگهاي ساختماني
سنگي است كه از معدن بدست مي آيد بايد براي مصرف در ساختمان آماده شود و معمولاً به دو صورت كار شده و خورد شده ( شن و ماسه ) آماده مي شوند . سنگهاي كار شده را به شكل يك تيشه اي ، دو تيشه اي تخت ، تراش ،ساييده ، لاشه و كلنگي در قسمتهاي مختلف ساختمان از قبيل پي ، ديوار ، نماي كرسي چيني
( از اره ) نماي ديوار ، پله ، فرش كفها ، و نماي و نماي داخلي و خارجي ساختمان مصرف مي كنند سنگهاي خرد شده را بسته به ريزي و درشتي دانه هايشان نامگذاري ميكنند . دانه هاي با قطر ريزتر از 9/ ميليمتر را گرد سنگ ، دانه هاي با قطر بين 9/ تا 2 ميليمتر را ماسه ، دانه هاي با قطر بين 2 تا 25 ميليمتر را نرمه سنگ و دانه هاي با قطر بين 25 تا 60 ميليمتر را خرده سنگ مي گويند ، دانه هاي درشت تر از 60 ميليمتر را پاره سنگ ، لاشه سنگ و تخته سنگ مي نامند .
سنگهاي نما
: اين سنگها را در كارخانه به شكل لوح ( سنگ پلاك ) به ضخامت بين 6 تا 30 ميليمتر مي برند و روي آن را مي سايند تا صيقلي شود .
سنگهاي نمايي كه در ايران مصرف مي شوند بيشتر آهكي هستند زيرا درجة سختي سنگ آهك 3 و بريدن آن آسان است مانند سنگ تراورتن كه سنگي آهكي است .
سنگ آرگونيت و تراورتن هر دو از ته نشين شدن مواد آهكي آب چشمه هاي پيرامون آتشفشانها حاصل شده اند . سنگ گرانيت به رنگهاي مختلف ، سنگي است آذرين و بسيار مقاوم در برابر عوامل فرسايش كه اخيراً در نماهاي خارجي و داخلي ساختمان فرش كف و پله از آن استفاده مي گردد .
چسبندگي سنگها به ملات
: براساس آزمايشهاي انجام شده ميزان چسبندگي سنگها با ملات سيمان خالص به شرح زير است :
1ـ سنگهاي آهكي سست داراي چسبندگي خوبي نيستند .
2ـ سنگهاي آهكي سخت و نيمه سخت داراي چسبندگي بسيار خوبي هستند .
3ـ سنگهاي آهي فشرده چسبندگي متوسطي دارند .
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 107

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما