نام فایل : مديريت-ارتباط-با-مشتري-20
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 30
حجم : 412 کیلوبایت
مديريت ارتباط با مشتري
(CRM)
مقدمه
از
نظر تاريخي، تا قبل از انقلاب صنعتي، تجارت و بازرگاني بيشتر، رابطه محور بوده است
.
پس از انقلاب صنعتي زماني كه توليد انبوه با روشهاي جديد و متعاقب آن مصرف انبوه
بهسرعت رشد كرد، واسطهها در زنجيره توزيع قدرتمندتر شده، رابطه سنتي بين
توليدكنندگان و مشتريان از هم گسسته شد. در نتيجه توزيع در سطح گسترده جغرافيايي
پديدار شد كه خود نياز به توزيع و بازاريابي انبوه را به همراه داشت. اين روند در
شرايطي كه تقاضا بيش از عرضه بود، ضامن سودآوري بسياري از شركتها تلقي ميشد
.
بر
اساس ديدگاه بازاريابي مبادله، صرفنظر از اينكه مشتري قديمي باشد يا جديد
.
برنامههاي بازاريابي به گونهاي طراحي ميشدندكه بتوانند مبادله توليدات و كالاها
را تسهيل كنند. همه اين عوامل دست به دست هم دادند، تا بحث مبادله جدي تر مطرح شود
.
...
مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان