محل لوگو

محوطه-سازی2


محوطه-سازی2

نام فایل : محوطه-سازی2

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 279 کیلوبایت


برنامه هايی که ايالات متحده برای پيشرفت بزرگراهها اجرا نموده است
برنامه چشم انداز بزرگراههای کاليفرنيا:
بزرگراههای بسياری درايالات متحده در مناطق خوش منظره و باچشم اندازی زيبا قرار دارند. برنامه چشم انداز بزرگراههای کاليفرنيا توسط مجلس نمايندگان آمريکا در سال 1963 بوجود آمد. هدف از تصويب اين طرح،حفاظت و نگهداری مناظر اطراف بزرگراهها از تغييراتی بود که منجر به لطمه زدن به زيبايی و طراوت زمينهای اطراف بزرگراه می شد.
سرزمينهای سر سبز و مزارعی که از نظر مسافران زيبا و جذاب به نظر می رسد وديدن آنها لذت بصری به همراه دارد؛ از جمله مناطقی است که بايد از تعرض بزرگراهها دور نگاه داشته شوند.
 يک برنامه چشم انداز جاده ای از اجزای زير تشکيل يافته است:
1. نظارت و کنترل بر استفاده از زمين و حجم پيشرفت کار
2. برنامه ريزی دقيق و جزئی محل ايجاد پروژه
3. کنترل و نظارت بر نصب آگهی های تبليغاتی(شامل پوستر و بيل بورد)
4. توجه خاص به محوطه سازی وايجاد فضای سبز
5. همکاری شهروندان و استقبال عمومی در پيشرفت اين نکات بسيار حائز اهمييت است .
از نقطه نظر جلوه های بصری يک بزرگراه بايد دارای دو عامل عمده باشد:
1.  خوش منظره بودن:
تا آن حد که مناظر اطراف برای بيننده بياد ماندنی شود. اين خصوصيت رابطه مستقيم با چشم انداز منحصر به فرد،متنوع و تقابل رنگها ومناظر دارد که با يکبار ديدن،اثر عميقی بر بيننده خواهد گذاشت.
2. بکر بودن:
همگونی  و يکدست بودن مناظر اطراف و عدم دخالت انسان در نظم حاکم بر آن؛ دومين عامل مهم جذابيت يک چشم انداز طبيعی در اطراف بزرگراه می باشد.
همياری عمومی:
کمک و همياری عمومی قسمت مهمی از تهيه واجرای برنامه حفاظت از چشم انداز بزرگراهها است. زمينداران حوالی طرح، کميته های محلی ، گروههای حفاظت از محيط زيست و هرکس ديگری که علاقه مند به طرح مذکور است؛ می بايست در اولين زمان ممکن و قبل از اينکه اجرای رسمی کار آغاز شود، طرح را مطالعه کرده و در مورد آن نظر دهد. آگاهی دادن از طريق ارسال نامه به شهروندان درگير اين طرح، امری ضروری است. همکاری موثر شهروندان، اين طرح را به آنجا خواهد رساند که توقعات و خواسته های عمومی را برآورده خواهد کردو از ايجاد مناقشات احتمالی آتی جلوگيری خواهد نمود.
برنامه پذيرش بزرگراه(
Adopt-A-Highway  program
) :
برنامه پذيرش بزرگراه که از سال 1989 شروع شد؛ بدون شک يکی از همياريهای موفق بين دولت ومردم در زمان ما بوده است. از سال 1989 به بعد، بيش از    120000  نفر ازساکنين کاليفرنيا توانستند بيش از 15000 مايل از کناره جاده ها را پاکسازی کنند. همکاريها شامل يک يا چند فعاليت زير بود:
-- زدودن زباله (حجم کار از ناحيه ای به ناحيه ديگر تغيير می کرد )
-- کاشتن درخت و گلهای وحشی
-- پاکسازی ديوار نوشته ها و پوسترها
-- کنترل رشد گياهان کنار جاده
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 60

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما