محل لوگو

مبدل-گشتاور-چگونه-کار-مي-کند-؟-15-ص


مبدل-گشتاور-چگونه-کار-مي-کند-؟-15-ص

نام فایل : مبدل-گشتاور-چگونه-کار-مي-کند-؟-15-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 14

حجم : 330 کیلوبایت


مبدل گشتاور چگونه کار مي کند
اگر درباره ي ا
نتقال قدرت دستي
مطاله اي داشتيد، شما مي دانيد که يک موتور از راه کلاچ به ج
عبه دنده مرتبط شده است. خودرو بدون اين ارتباط  قادر نخواهد بود به طور کامل بايستد، مگراينکه موتور را خاموش کنيم. اما خودروها ي با انتقال قدرت خودکار، هيچ کلاچي ندارند که انتقال قدرت را از موتور قطع کند. در عوض ، انها از يک قطعه ي شگفت انگيز که مبدل گشتاور ناميده مي شود، استفاده مي کنند. مبدل ممکن است زياد عالي به نظر نرسد ولي چند چيز جالب درون قسمت داخلي آن وجود دارد.
در اين مقاله ما مي آموزيم که چرا خودروهاي دنده اتوماتيک به يک مبدل گشتاور نياز دارند ، مبدل گشتاور چطور  کار مي کند و چه چيزها از معايب و مزاياي آن هستند.
 
 
 
مقدمه :
درست مانند خودروهاي
دنده دستي
، خودروهاي دنده اتوماتيک هنگامي که چرخها و چرخ دنده ها در گيربکس توقف مي کنند، به راهي براي اجازه دادن به چرخش موتور احتياج دارند. خودروهاي دنده دستي از يک کلاچ استفاده مي کنند که موتور را به طور کامل از جعبه دنده جدا مي کند. خودروهاي دنده اتوماتيک از يک مبدل گشتاور استفاده مي کنند.
مبدل گشتاور يک نوع کوپلينگ هيدروليکي است ، که اجازه مي دهد موتور به مقدار کمي ازادانه و جداگانه از جعبه دنده بچرخد.اگر موتور به طور اهسته در حال گردش است ، همچون زماني که خودرو درپشت چراغ قرمز توقف کرده، مقدار گشتاور رد شده داخل مبدل گشتاور خيلي کم است ، بنابراين براي نگه داشتن  خودرو  فقط يک فشار کم روي پدال ترمز لازم دارد.
اگر شما زماني که خودرو ايستاده بود پدال گاز را فشار مي داديد ،  مجبور بوديد براي نگه داشتن خودرو از حرکت، فشار بيشتري روي پدال ترمز وارد کنيد. اين به خاطر اين است که هنگامي که شما پا روي پدال گاز مي گذاريد ، سرعت خودرو بالا مي رود و درون مبدل گشتاور سيال بيشتري ارسال مي شود که سبب بيشتر شدن گشتاور انتقال داده شده به چرخ ها مي شود.
 اجزاي مبدل گشتاور :
در شکل نشان داده شده زير ، چهار قطعه درون بدنه خيلي محکم مبدل گشتاور وجود دارد.

پمپ

توربين

استاتور

سيال جعبه دنده
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 76

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما