محل لوگو

مباحث-نوین-کشاورزی-33-ص


مباحث-نوین-کشاورزی-33-ص

نام فایل : مباحث-نوین-کشاورزی-33-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 33

حجم : 283 کیلوبایت


بارانهای اسیدی، نهشت مرطوب و علت افزایش بارندگی در مناطق کوهستان- دکتر موسوی بایگی
تعريف آلودگي هوا:
ترکيب هواي خشک متشکل از ازت، اکسيژن، هليوم؛ آرگون؛ نئون و.... که 79% آن را ازت،8/19% اکسيژن و تنها حدود 1% را بقيه گازها تشکيل مي‌دهند. هر يک از گازهاي جو اگر از نسبتي که بايد در سهم خود داشته باشند زيادتر يا کم تر داشته باشند، هوا آلوده است.
آلاينده‌هاي هوا کدامند؟ آلاينده‌هاي هوا مي‌توانند ذرات جامد گردو خاک دود ناشي از سوخت‌هاي فسيلي، انواع گازهاي گلخانه اي و يا خوشه ‌هاي يوني از قبيل يون‌هاي سولفور و بنتريت و نيترات و آمونياک و ... هستند ؟ آيا همه آلاينده‌هاي جوي مضرند خير بعضي آلاينده‌ها مفيدند، زيرا بسياري از آلاينده‌هاي جوي در فرآيند تشکيل بارندگي از اهميت ويژه اي برخوردار هستند. ذرات جامد و ريز گردو غبار و نمک با قطر بين راه تا اميکرون جزء اين دسته هستند. ذرات خيلي بزرگ و غول پيکر و ذرات خيلي ريز نمي توانند نقشي در تشکيل هستک‌هاي باران را داشته باشند. ذرات جامد با قطر اره تا تا اميکرون مي‌توانند به ارتفاعات بالاتر بروند و رطوبت جوي آن‌ها متراکم مي‌شوند و مي‌توانند به صورت قطرات باران برگردند.غلظت آلاينده‌هايي که در جو وارد مي‌شوند به طور مستقيم (آلاينده‌هاي اوليه) و موادي که از آن‌ها شکل مي‌گيرند (آلاينده‌هاي ثانويه) تابعي از شرايط جوي و فرآيندهايي است که در هنگام عبور سيستم‌هاي جوي اتفاق مي‌افتد مهم ترين آلاينده‌ها عبارت‌اند از
NH
4
,NO
2
,SO
2

دي اکسيد سولفور
SO
2
: منشا اصلي آن در جو فعاليت‌هاي انساني، فعاليت آتشفشاني و سوخت فسيلي است.
اکسيد‌هاي نيتروژن
NO
2
: چشمه اصلي آن‌ها سوخت‌هاي فسيلي، زغال سنگ، فعاليت باکتري‌ها، رعد و برق، آتش سوزي جنگل‌ها، فعاليت‌هاي خورشيدي است گازها به دو طريق به زمين بر مي‌گردند:
نهشت خشک= که در اثر نيروي وزن خود به زمين مي‌رسند
نهشت مرطوب
wet deposition
= که در اثر بارش باران و ... به زمين مي‌رسند يا مشخص مي‌کند که چه مقدار اسيد در اثر بارندگي به جو زمين وارد مي‌شود
DM(gMm
2
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 58

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما