محل لوگو

ماهي


ماهي

نام فایل : ماهي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 12

حجم : 81 کیلوبایت


ماهي
ماهي
يک مهره‌دار
خونسرد
و
آبشش‌دار
است که در دريا زندگي مي‌کند. ماهيها (با بيش از ۲۷۳۱۵ گونه) يک گروه
نزديک‌نيا
(پارافيلتيک
Paraphyletic
) هستند و به سه گروه ماهيهاي استخواني (استيکتيس
Osteichthyes
)، با (۲۲۰۰۰ گونه)، ماهيهاي غضروفي (کندريکتيس
Chondrichthyes
با بيش از ۸۰۰ گونه) و گروههاي مختلف ماهيهاي بدون آرواره (۷۵ گونه) از جمله ماهي‌هاي مکنده و دهان‌گِرد (
hagfish
) تقسيم مي‌شوند. ماهيها در اندازه‌هاي مختلف به چشم مي‌خورند و طول آنها از ۴۵ فوت مثل کوسه نهنگي تا ۸ ميلي متر مثل گوبي کوتوله (
dwarf goby
) متغيير مي‌باشد. جانوران آبزي ديگر همانند عروس دريايي و ماهي مرکب ماهيهاي حقيقي نيستند.
براي نمونه برخي از ماهيان چون صخره‌هاي ناهنجار و برخي مانند کرمهاي لولنده هستند. بعضي تخت و مسطح چون کلوچه آردي و پاره‌اي مانند توپ هستند. ماهيان همه گونه رنگي دارند. يعني همه رنگ‌هاي رنگين کمان. بسياري از ماهيان رنگهاي روشن همچون رنگهاي درخشان و روشن پرندگان. سرخ تند زرد آبي و ارغواني و صدها نمونه و گونه رنگ زيبا و دلربا و طرح‌هاي راه راه و خطوط شبيه توري يا نقطه چين دارند.
کوچک‌ترين ماهي پيگمي گابي فيليپيني است که کمتر از ۱۳ ميليمتر در کمال رشد طول دارد. بزرگ‌ترين ماهي شارک وال مي‌باشد که در رشد کامل ۱۸ متر طول و ۱۴ تن وزن دارد. اين ماهي جانوران کوچک دريايي و گياهان را مي‌خورد و به طور کلي بي آزارتر از ماهيان ديگر نسبت به انسان است. خطرناکترين ماهي تنها چند کيلوگرم وزن دارد. سنگ ماهي که برآمدگي زهرداري دارد که مي‌تواند با زهرش آدمي را در چند دقيقه بکشد. ماهي‌ها تقريباٌ در همه آبها زندگي مي‌کنند: در آبهاي در نقطه يخ زدن قطب شمال و در رودها و جويبارهاي بخارآلود جنگلهاي استوايي و در جويبارهاي خروشان کوهستانها و در آبهاي رودهاي آرام زيرزميني. برخي از ماهيان سفرها و مهاجرتهايي سرتاسري اقيانوسي مي‌کنند. ماهيان ديگر بيشتر زندگي خود را درون شنها و کف اقيانوسها مي‌گذرانند. بيشتر ماهيان هرگز اب را ترک نمي‌گويند. اما برخي از ماهيان ممکن است ماهها در بستر خشک رودخانه زنده بمانند.
يک نوع ماهي به نام آناباس در سواحل فيليپين، مالزي و مشرق هند وجود دارد که پس از اين که بر اثر طغيان آب از آب دريا بدور و در برکه‌اي خشک شد از ميان گل و لاي خزان خزان همچون خزندگان راه مي‌روند تا خود را به دريا برساند. ماهيان براي آدمي اهيمت بسيار دارند، خوراک ميليون‌ها نفر از مردم از ماهي فراهم مي‌شود عده‌اي براي تفريح به شکار ماهي مي‌روند و بسياري آنها را همچون جانوران دست آموز در آکواريوم و غيره نگه مي‌دارند. ماهيان در تعادل طبيعت نقش مهمي دارند. ماهيان گياهان و جانوران آبزي را مي‌خورند و باز خوراک گياهان و جانوران مي‌گردند و ماهيان تعادل مجموع کلي گياهان و جانوران کرده زمين برقرار مي‌سازند.
همه ماهيان مهره دار و داراي آلت تنفسي مخصوصي براي دم و بازدم در آب و خونسرد هستند. ماهيان نمي‌توانند حرارت بدن خود را با حرارت محيط اطراف خود ميزان کنند. بعلاوه تقريباٌ همه ماهيان باله‌ها و پره‌هايي دارند که در شنا کردن به کار مي‌روند. جانوران آبي ديگر مانند
دلفين‌ها
و
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 69

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما